Luftig slørhale.

hei.

har en kompis som har et lite biorb kar, som han har to slørhaler i.
men det ser ut som om de flyter hele tiden.
hva har det seg?
Plussmedlem
Hei.
Sannsynligvis er det problemer med svømmeblæra, og siden begge to har det er det også sannsynlig at det dreier seg om en smittsom infeksjon.

PS:
Slørhaler blir nesten 40 centimeter store. De bør ikke være i noe som helst som er lite. Aller best passer de i svære akvarier på mange hundre liter eller ute i hagedammer.
Ja, de er søte der de svømmer opp og ned glasset i det lille karet sitt, men veldig mange slørhaler dør nettopp fordi folk har de i alt for små akvarier og boller.
Kjøp et for som synker til bunns med en gang og ikke flyter i overflaten. Da får de ikke med seg så mye oksygen så de "sluker" maten i vannskorpen. Dette har funket for meg på flere fisk

Slørhaler er så mangt. Hadde en golfball en gang (før jeg skjønte at de ikke har det så godt som oftest) og den vokste så ujvent og ble så desformert at jeg alvilet den. Men andre fisk jeg har hatt svømte rundt og så ut til og trives. Men det er mye feil med disse fiskene stakkars. Mennesker har krysset disse fiskene så mye at det kan minne om en dårlig aliens film.

Så hvist man absolutt skal ha en slørhale, kjøp den litt mer vanlige oransje varianten. De ser ut til og kunne ha et noenlunde liv. Eller enda bedre kjøp en annen type fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap