Kan jeg ha blå acara og scalare sammen?

Hei!

Jeg har et 240 liters akvarium, og jeg lurer på om jeg kan ha:
2 blå acara og 2 scalarer, + En type stimfisk sammen i akvariet...

Håper på svar.
Inaktiv bruker
Jeg hadde blå acara og scalarer sammen i et 350 liters akvarium. Det gikk bra helt til acaraen ble stor. Da begynte de å "banke" scalarene så jeg måtte kvitte meg med de. Derfor vil jeg ikke råde deg til å ha disse sammen. Har hørt andre som har hatt de sammen uten problem, så det kommer kanskje litt ann på den enkelte fisken :p
Plussmedlem
Forskjellige ciklider bør egentlig ikke gå i samme kar. Det har lett for å bli litt kræsj da de fleste er litt lite tolerante overfor andre "større" fiskearter.
Det er ikke noe problem å ha flere ciklidearter i samme karet bare karet er stort nok og artene passer sammen, Scalare kan fort få problemer mot større ciklider da de er litt "handikappet" fra naturen av og har derfor lite å stille opp mot bøller med litt størrelse på. Men det kan gå bra også - man vet aldri med ciklider, de er like forskjellige som oss.

Edit:

Blå Acara er normalt snille som lam - spesielt i et såpass stort kar, men når de yngler er de ganske agressive.

Godt nyttår forresten!
Tusen takk for alle råd!!
Det er som du sier Ulvster; man vet aldri med ciklider.
Jeg tror jeg prøver. Og går det ikke, har jeg en 125 liter som de (acaraene) kan gå helt alene i.

Og GODT nyttår ALLE sammen!!! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap