Lek eller alvor hos molly (haster litt!)

Inaktiv bruker
Hei!
Jeg har 5 molly (54l) 1 hann og fire hunner
men nå har den ene hannen begynt å følge etter den ene hunnen... han tøffer seg foran henne med å ta opp finnen på ryggen og snurer noen ganger rundt i ring rund henne.... følger henne kontinuerlig.

Oppdatering:
Det er blitt verre nå... synes det ligner litt aggressivt, men det rare er at det er bare spessielt denne hunnen som blir jaget =/

Håper noen kan hjelpe meg med dette... det haster litt =/

har et spørsmål til....
Blir mollyer agggresive når de er gravid?
Det er vel slik molly er (og andre levendefødere). Hannen jager på hunnen for å parre seg. Det er derfor det er anbefalt å ha flere hunner for hver hanne (minst to), slik at ikke den samme hunnen må bli utsatt for maset hans hver dag.

Akkurat nå er det den ene hunnen din som får alt maset hans, i morgen eller om noen dager, er det en av de andre.

Synes uansett ikke dette høres unormalt ut.
Inaktiv bruker
Tusen takk!! Nå ble jeg veldig lettet =P har gått frem og tilbake og bekymret meg i 24 timer nå =D Dette var en lettelse... =D
Inaktiv bruker
Har et spørsmål til.....

Hannnen holder på i dag igjen.... (har sett litt på youtube og dette må være lek)
men det ser ikke ut som hunnen godtar ham.... hun holder fast ved å stikke av hver gang han prøver... HVORFOR???
Fordi hun blir lei maset hans. Det er helt normalt

Mye planter, gjerne flyteplanter kan hjelpe henne forresten. Da kan hun få gjemt seg og fått en pause fra han.
Inaktiv bruker
Har masser av flyteplanter, ser at hun gjemmer seg der noen ganger

Tusen takk for all hjelp forresten! (du må jo være lut lei av alt masset mitt =P)
hehe, neida jeg er ikke det. Vet hvordan det er å sitte og følge med på fiskene helt til jeg overanalyserer hver minste lille bevegelse Det er jo spennende!

Men du koser deg mer om du tør stole på at det du ser er helt normalt
Inaktiv bruker
jaja... skal prøve å ikke stresse sånn... =D (takker for all hjelp forresten(igjen))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap