Så vidt jeg har sett og lest meg til så jager de mest hverandre, resten av fiskene bryr de seg ikke så mye med. Nå har ikke jeg så mye annen fisk som går i samme del av karet som sebrafiskene mine, jeg har hovedsaklig kuhlii-åler og otto i tillegg til sebraene. Kuhliiene lar seg ikke affisere av sebrafiskene, så da tviler jeg på at coryer får noe mer problemer, de er jo også bunnfisk. Eneste problemet jeg har er at sebrafiskene er veldig glupske, etter å ha spist flakforet sitt blir de like opptatt av algetabeletten som ålene, også om jeg forer etter lyset har gått.
Sebraene mine er veldig livlige, men de lager ikke noe trøbbel egentlig, ikke ødelegger de planter, ikke roter de mye og ikke krever de mye heller. Det er spesielt artig å følge med like etter lyset kommer på, for da gyter de ofte. Nesten annenhver dag hos meg. Det er god underholdning, de bli helt ville og styrter rundt i karet både høyt og lavt og jager på hverandre på skift, med små pauser i noe bregner for å få ut eggene (du ser dem faktisk tyte ut). Så raser de rundt noen turer til før det blir nok en egg-leggings pause om igjen og om igjen. Det hele er over på 10-15 min, men det er kjempeartig å se på. Også ålene er kjempefornøyde siden de mer eller mindre bor i rota med bregnene på, gratis speilegg til frokost er vel kjekt.