Syke slørhaler

Hei.
Har en oransj slørhale som ligger på bunnen helle tiden, å en svart som holder seg på toppen helle tiden. Begge har hvite prikker. Den svarte flyter opp til toppen med en gang den prøver å slappe av og den oransje synker. Hva er galt?
Holder på med kur for hvite prikker, har gått 5 dager nå, å føler d bare blir verre. Har død 15 småfisker på litt over en uke. alle hadde hvite prikker da.
Kan hende det er mere enn bare hvite prikker som tar livet av fiskene.

Kan du fortelle mere om karet ditt?
Størrelse? Hvor lenge har du hatt det? Vannbytterutiner?
Hvilke fisk har du (har dødd)?
120liters kar. Har nå 4 algespisere, 3 gyppier å di 2 slørhalene. kjøpte 5-6 fisker for 2 uker siden. d var da det begynte. hadde ca 26 fisker tilsamen. så døde di en etter en. bytter mellom 30-50%vann ca 1 gang i uka. Vett ikke navne på alle. menne 3 yngel tror eg di hetta, så va d 11 sånne små røde og blå som mister fargen når lyset er av. hadde ein algespiser til. og 5-6 gyppier og ein sverdhale. det er di som døde på under en uke så da var det di + di eg skreiv i begynnelsen eg hadde når det begynte:/
Nå er foresten den svarte slørhalen, 1 algespiser og 2 gyppier til døde fant di i dag mårres:/
Og hvordan er det med gyppi yngel? ble født 13 stk som jeg har tatt i en bolle utenom. menne når alle andre fiskene er syke, er di og det då? eller har di en slags resistens mot hvite prikker og andre sykdommer når di blir født? tok di ganske fort utav det store akvariet, menne siden moren var syk også. blir disse og d da?
Høres for meg ut som hvite prikker + amoniakk/nitritt.

Skaff deg dråpetester, men ta stort vannbytte først og fremst - og fortsett med det hver dag.
Var på dyrebutikken å hørte hvordan jeg skulle få vekk di hvite prikkene, å di sa jeg skulle sette opp gradene til 32. men glemte å spøre om hvor lenge den skulle stå på 32 grader. Noen som vet?
Stian Andre` Kristiansen
Var på dyrebutikken å hørte hvordan jeg skulle få vekk di hvite prikkene, å di sa jeg skulle sette opp gradene til 32. men glemte å spøre om hvor lenge den skulle stå på 32 grader. Noen som vet?:)

Du kan lese om varmekuren her: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap