110 l akvarium - tips til fisk?

Hei! Har et 110 l Juwel akvarium. Skal ha fisk om et par uker. Har dere noen forslag?
Vil helst ha noen livlige fisker som liker å bevege seg. Stimfisker fungerer helt fint.
Hva slags vannverdier har du i akvariet ditt da? Ph, kh og gh, temperatur?
mona o
Hva slags vannverdier har du i akvariet ditt da? Ph, kh og gh, temperatur?

Det er jeg ikke helt sikker på Har tatt vann fra springen og dyppet bitte litt kalk i. Ellers så har jeg ikke gjort annet enn å putte Akvasafe i.
Kjære alle sammen, det er en uting og svare på spørsmål med motspørsmål.
Hvorfor skal det være så vanskelig og skrive f.eks.: Jeg har rød fantomtetra, vanlig ancistrus, flekkete pansermalle osv. i mitt kar med PH 7 og temperatur på 25 grader, dette fungerer veldig bra. Det er jo slike opplysninger trådstarter er ute etter.
Hadde jeg bare fått svar med spørsmål om vannverdier og varmekolbe så hadde jeg tatt det negativt opp, selv om dette er viktig for fiskene.

Jon
hva med palett cikilde ? de er utrolig vakre har et par selv og er veldig glad i de. hadde passet godt i 110 liter spørs hvor fancy fisk du vil ha ? ? om du vil ha enkle å ta vare på . eller fisker som er vanskeligere
Så enig med John Bruce.

Jeg har i min tank: corydoras og neontera i stim, 2 ancistrus og 3 eplesnegler. Pluss en kampfisk som gikk sammen med coryen i butikken og er verdens fredligste lille fyr. Platy og guppi passer vel også inn her, men jeg tar ingen sjanser med sterke farger pga bettaen min.
Altså en "kjedelig" standarmix, men jeg liker den.

Det viktigste for deg er vel å se på fisker du liker, og så lese om dem. Foring, temp, substrat, pH osv, og finne ut hvilke fisker som passer sammen.
Takk for alle svar!
Ja jeg har varmekolbe, temperaturen ligger på rundt 25-27 grader.
Var i fiskebutikken idag og sjekket vannverdiene.
Ph: 7,0
Gh: 4
No3: ok
No2: ok

Edit: Nå går jeg litt utenfor temaet. Har en gibbiceps som jeg vil ha over i 110 l, og den er for stor for håven. Er det noen andre måter å fange den på?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap