Guppy

hei..jeg har hatt guppyer en stund nå,og hunnene er hele tiden veeeldig tjukke og sprekkferdige,men jeg hr aldri sett en eneste liten babyfisk(yngel) :p hvorfor? er de bare feite da?? har vært slik hele tiden syntes jeg,men hvor lenge kan de gå gravide da?
skjer jo aldri noe..
De føder ca hver 4 uke, du kan se at hunnen er ganske nær fødsel når hun ser firkantet ut ibuken.
De jakter på sine egne yngler så visst du ikke har masse planter som yngelen kan gjemme seg i kan det hende de faktiskt bli spist alle som en.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
ok,har bare 19 liter,så har bare to planter,men også to røtter da,som er laget til som en hule..men da har hun vel spist alle da..men de er fortsatt sprekkferdige,burde jeg ha den mest tjukke av de i egen bolle imens?
Mitt råd er at du skaffer deg et større akvarie til guppyene dine. Jeg synes 54L er et minste krav.
Å flytte guppy hunnene synes jeg blir feil, de kan bli stresset og holde igjen fødselen.

Skaff deg et større akvarie og sett inn masse hurtigvoksende planter, så vil guppyene trives enda bedre og du vil etterhvert få en drøss med yngler som vokser opp
Ja,som du kanskje ser under denne trådem,så har jeg ett annet spørsmål,kan du svare på det også?=) for jeg har menlig ett 63 liters stående her,som jeg har tenkt å bytte over..men problemet(tror jeg) er pumpa!
skaff deg en egen pumpe her, men det som er viktig er bakterie-kulturen du har iden andre pumpa, skvis dette oppi den nye pumpa di, slik at du "kick" starter pumpa. visst du ikke skal ha noe oppi 19L ville jeg samtidig latt denne lille pumpa godt sammen med det nye filteret i ca 6 uker.
Da vet du at filteret ditt i den nye pumpa er innkjørt

( nå kan jeg ikke svare mer dessverre, skal legge dattera mi )

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Unger
Du burde ha en god del fllyteplanter. For ungen flyr mot sola(lyset). Så blir de somregel spist.
ape007
Du burde ha en god del fllyteplanter. For ungen flyr mot sola(lyset). Så blir de somregel spist.
ok,skal innover å handle litt forskjellig i dag..har skiftet til 63 literen i går..men den ene guppyhannen ligger for det meste på bunnen og puster hardt..de andre har det bra da..hmm
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap