Han eller ho kampfisk?

Ser ut som en han for meg.
Okei, takk
Da går det fint med en hunn til den da?
Avhenger av hvor stort akvarium du har og hvor beplantet det er. Å ha hann og hunn-kampfisk sammen kan være mye jobb.
Ja trur det holder me han eg har!
Vill heller ha noken andre fisker!
Har to gullfisker og ein regnbuefisk, og desse går heilt fint i lag me kampfisken. Ingen problem.
Akvariumet er vell 65-70liter.
Har ei stor planta no, men ska kjøpe to til på mandag`+ fisk.

Kom med forslag
To gullfisk i 70 liter er ikke bra. De trenger 100 liter per fisk. Blir store de vettu. Så hadde jeg vært deg hadde jeg gitt/byttet dem bort.

Sammen med min kampfisk går det 7 corydoras, 15 neontetra, 3 guppy, en ancistus og noen eplesnegler. Går kjempefint, men han er en SNILL kampfisk.
Har eit 250liter akvarium som eg helder på å fikse opp.
Men bruker 70literen nå, for er ikke so veldig store enda..
nei kampfisk hunner er ikke å anbefale... hadde ei og hun var så hissig at hun tok livet av det hun kom over :O
Noen ganger går det bra å ha hunner til en han Kampfisk. Hannen kan være aggresiv overfor huene så er lurt å ha mins to så de får vile litt. Kan gå andre veien også. Huer kan råte seg sammen og mobbe hannen i hjel. Har ikke veldig erfaring med kampfisker, men sånn jeg har forstått så er det nesten ingen Kampfisk som oppfører seg på samme måte. Noen trives best i et bitte lite akvarium, mens noen foretrekker mye plass.
Har selv hatt både han og hun kampfisk sammen, har aldri vært ett problem for min del,
hannen min døde da den kom inn i pumpen min :S så da kjøpte jeg en ny han og det gikk veldig fint, hadde ingen problemer med at noen av de var hissige, desverre døde den andre hanfisken når jeg satt hun kampfisken i klekke karet, så det var litt kjipt. nå har jeg kun 1 hun kampfisk igjen, men vudere på og kjøpe en ny han
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap