Noen som kan hjelpe meg ang endlers?

Heisann...
Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg kan ikke så mye om endlers og har da fått 4 jente av min mor men vi lurer på om det går annt å ha vanlige guppy gutter til disse eller om jeg må ha endlers?

takker for alle svar
Om det går an? Tja, svaret er jo at "det går an", de vil selvsagt pare seg og få yngel.
Men hvorfor vil du ødelegge en art (endlers) og skape kryssninger med vanlige guppyer? Da får du avkom som er hybrider, eller "bastarder" som det også heter. Avkommet vil ikke være hverken guppy eller endlers.

Jeg syns det er dumt å krysse arter og skape hybrider.
OK!
Har ikke sagt at JEG VIL, men lurte på om det gikk annt å ha en hann t de (guppy)... alt jeg lurte på og har ingen planer om det i bunn å grunn.

Men takk for svare
Det går fint ja. Du vil selvfølgelig ende opp med krysninger mellom de to, men det gjør jo ingen ting.
Hilde008
Det går fint ja. :) Du vil selvfølgelig ende opp med krysninger mellom de to, men det gjør jo ingen ting.

Gjør det "ingen ting" at man vanner ut og ødelegger en art som er utryddet i naturen, og som kun blir ført videre gjennom akvariehobbyen? Det finnes allerede alt for mye Endlers som ikke er av rent blod, ingen grunn til å anbefale at flere skal gjøre det. Jeg er IKKE for å krysse Endlers. Skaff deg heller en Endlers-hann og ha disse i et kar uten fisk de kan krysse seg med, og bidra til å føre arten videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap