Hvor mange av hver fisk i 120l og i en 64l

jeg har disse fiskene.

Colombia-tetra
Dvergbotia
Dverggurami (Stripete)
Pansermalle Flekket (Corydoras paleatus)
Pansermalle Panda (Corydoras panda)
Kobber-tetra
Skjørte-tetra
Sorte neon-tetra
Rubin gurami (Guloransj)
Sebrabotia
Ancistrus sp. L089
Gold Algae Eater (Gyrinocheilus aymonieri)
klovne pleco (Panaqolus maccus)

Har og 2 plecoer en til hvert karr

Det var da veldig til lite respons da!!!
B. Andresen
Det var da veldig til lite respons da!!!

Det øker ikke akkurat sjansene dine til å få et svar, når du er så frekk.
Folk hjelper når og hvis de har lyst. Ikke fordi du har noe som helst krav på det.

Du burde skrive antall fisk av hver art. Da blir det enklere å hjelpe deg.
Svar
vet det da. var bare en liten spøk. er i godt humør i dag. fått inn tre nye fisker
Noen skal ei vennine ha. vet bare ikke hvem hun velger gyppyene mine går i en 20l

håper hun tar minst en pleco
og en ancistrus
og så har jeg 3 praktbotia som jeg håper hun også tar.

her er ei liste over resten

3 Colombia-tetra
10 Dvergbotia
2 Dverggurami
2 Pansermalle Flekket (Corydoras paleatus)
4 Pansermalle Panda (Corydoras panda)
7 Kobber-tetra
3 Skjørte-tetra
6 Sorte neon-tetra
6 Rubin gurami
3 Sebrabotia
3 Ancistrus sp. L089
2 Gold Algae Eater (Gyrinocheilus aymonieri)
1 klovne pleco (Panaqolus maccus)
2 Pleko
Her var det ei real fiskesuppe

Ville kvittet meg med Pleco og Kinesisk algeeter. Disse vil bli altfor store! til dine akvarium.

Ville satt opp akvariene på denne måten:
1 Hovedfisk
1 stimfisk i de "frie" vannmassene
1-2 bunnfisk/algeeter

Eks. til dine akvarium:
Hovedfisk- 1 guramiart i hvert akvarium.
1 stimfisk- 1 tetraart i hvert akvarium.
1-2 bunnfisk/agleeter - ville satt alle botianene i ett akvarium, og alle corydorasartene i ett. Du burde skaffe det flere corydoras av samme art som de du har, da de er stimfisk som trives best i grupper på over 6 stk. Ancistrus i ett kar, og Klovnepleco i ett.

Ville kvittet meg med 2 tetraarter da det allerede er ganske trang med fisk.

vel disse skal vi ikke ha igjen når dem død eller vennina tar dem

Colombia-tetra disse er fæle mot yngel på størrelse med han guppy .
Dverggurami går ikke sammen med annen gurami
Pansermalle Flekket (Corydoras paleatus) disse ble det kjøpt 7 av for under 4 mnd siden og det er igjen 2
Sort neontetra for lik vanlig neontetra
klovne pleco (Panaqolus maccus) ser den nesten aldri.
Pleko butikken ga oss feil opplysning om denne. hadde ikke kjøpt den dersom den hadde hatt rett navn i butikken.

Men resten skal og vil vi fortsette med for dem liker vi godt. det er derfor jeg spurte hvor mange av hver i hver av karrene .
kjøper ikke inn så det blir større stimer. det jeg egentlig vil frem til er: hvor mange fisk pr 10 liter vann av hver sort sagt på en anne måte: hvor mange cm fisk på liter vann

i dag er fordelingen veldig feil ut fra en akvarists synspungt det vet vi. men vi ser at all fisken trives for det.

mistet forresten 1 kobbertetra og en rubingurami i dag. vet ikke grunnen. hadde vannskifte i helga.
jeg sovnet flere ganger i natt mens jeg skrev så måtte gi meg men får fortsett nå.

Jeg er her inne og leser en hel del. og det var et annet innlegg der det ble nevnt noe angående i hvilke sjikte fisken gikk når det var en fin fordelig på det kunne karret inneholde et større anntall fisk. Så min fordelig er bra etter min mening,

og er på denne måten. fordelt i gruppene

en ancistrus og guppyer + yngel i en 20l

3Colombia-tetra midt dem går i 120l håper jeg får gitt bort disse
10Dvergbotia bunn dem går i 64l
2Dverggurami overalt dem går i 120l
2Panserm. Flekket bunn dem går i 64l
4Panserm. Panda bunn dem går i 64l
7Kobber-tetra overalt dem går i 120l
3Prakt-Botia bunn dem går i 120l disse skal gis bort
3Skjørte-tetra midt dem går i 64l
6Sorte neon-tetra midt dem går i 120l
5Rubin gurami overalt dem går i 64l
3Sebrabotia bunn/midt dem går i 120l

Ps har lite med plater kun en kunstig i hvert karr + og en rot og litt små stein til gjemmesteder.

Huff...
B. Andresen
Ps har lite med plater kun en kunstig i hvert karr + og en rot og litt små stein til gjemmesteder.

Jeg ville anbefale at du setter ned litt planter i begge kar - ekte. Vet ikke helt hva du mener med "litt små stein", men håper du har bunnsubstrat. De bunnfiskene dine, spesielt dvergbotian bør ha sandbunn. Mange av fiskene dine liker også hjemmesteder. Begrenset hva du får i 64 litern din av akkurat det antar jeg. Jeg ville sett ann om du skal ha corydorasen din eller botian din i 64 litern, se hvor "fullt" det ser ut for de.

jeg har 5 cm med rund grus i bunne på alle karrene. ikke sand i det heletatt. men cory`ene blir ikke skaddet av den rusen det har jeg passet på. men ellers takk for svaret
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap