Sammensettning i 540l
Dette er fiskene jeg har sett på:
Bunnfisk:
Corydoras cruziensis
Evt en annen cory sammen med disse. Ikke helt bestemt meg der enda..
Babba min (gibbi)
Khuliiål
Stimfisk:
Kileflekkrasbora (har 5 fra før)
Venusfisk
Characodon audax – den sorte prins
Stjernedanio
Hovedfisk:
Andinoacara stalsbergi
Geophagus brachybranchus ? (har 2 stk, men vurderer å selge disse)
Apistogramma macmasteri
Hvilke tenker dere vil gå bra sammen, og hvilke skal jeg bare kutte fra lista med en gang?
Tenker ikke og ha alle disse, men heller ha stimer/par av arter som vil kunne gå bra sammen. Falt litt for Den sorte prins da, den var jo bare nydelig!
Bunnfisk:
Corydoras cruziensis
Evt en annen cory sammen med disse. Ikke helt bestemt meg der enda..
Babba min (gibbi)
Khuliiål
Stimfisk:
Kileflekkrasbora (har 5 fra før)
Venusfisk
Characodon audax – den sorte prins
Stjernedanio
Hovedfisk:
Andinoacara stalsbergi
Geophagus brachybranchus ? (har 2 stk, men vurderer å selge disse)
Apistogramma macmasteri
Hvilke tenker dere vil gå bra sammen, og hvilke skal jeg bare kutte fra lista med en gang?
Tenker ikke og ha alle disse, men heller ha stimer/par av arter som vil kunne gå bra sammen. Falt litt for Den sorte prins da, den var jo bare nydelig!
Postet 16.03.10 kl 22:38
Postet 18.03.10 kl 08:44
Postet 18.03.10 kl 09:30
hadde tenkt å se om jeg fikk tak i den.. var flott da Men hvis jeg ikke får tak i den, så har jeg 5 flekkete pansermaller, så mulig jeg heller byger videre på den gruppa.. Vanlige fisker, men flotte de også
Hvilken annen stimfisk dere kan anbefale hvis de jeg har funnet er potensiell mat for hovedfisken? Kjipt å kjøpe en stim som forsvinner over natta.
Falt virkelig for Den sorte prinsen, flott og forholdsvis enkel fisk i utseende.
Hvilken annen stimfisk dere kan anbefale hvis de jeg har funnet er potensiell mat for hovedfisken? Kjipt å kjøpe en stim som forsvinner over natta.
Falt virkelig for Den sorte prinsen, flott og forholdsvis enkel fisk i utseende.
Postet 18.03.10 kl 17:27
Cruzi'en tror jeg neppe du får tak i, for den er så sjelden Hadde likt å ha den selv, jeg
Men en som ligner veldig er jo den ganske alminnelige Corydoras trilineatus. Mønsteret på hodet kan variere sterkt, fra snirklete streker til bare prikker. De er ganske like C. cruziensis, iallefall for Herr Hvermannsen
Når det gjelder stimfisk så kan jeg bare snakke ut i fra egen erfaring, og det er:
alt mer enn to ulike stimfisk-arter blir kaos. Det blir slengende fisk fra alle stimer hit og dit og overalt i hele karet, og litt kaotisk for øyet å se på. Jeg ville ikke hatt mer enn to ulike stimfisker, men så heller kjøpt mange, mange av de to jeg valgte.
Jeg kan anbefale ildtetra som stimfisk, den formelig gløder oransje og er et flott syn til tross for sin lille størrelse Anbefaler ildtetra! (PS! Uten å kjenne kompatibelitet med noen av de andre fiskene du nevner på listen din, vel og merke. Ildtetraen er liten)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_090413002150_1.jpg)
Men en som ligner veldig er jo den ganske alminnelige Corydoras trilineatus. Mønsteret på hodet kan variere sterkt, fra snirklete streker til bare prikker. De er ganske like C. cruziensis, iallefall for Herr Hvermannsen
Når det gjelder stimfisk så kan jeg bare snakke ut i fra egen erfaring, og det er:
alt mer enn to ulike stimfisk-arter blir kaos. Det blir slengende fisk fra alle stimer hit og dit og overalt i hele karet, og litt kaotisk for øyet å se på. Jeg ville ikke hatt mer enn to ulike stimfisker, men så heller kjøpt mange, mange av de to jeg valgte.
Jeg kan anbefale ildtetra som stimfisk, den formelig gløder oransje og er et flott syn til tross for sin lille størrelse Anbefaler ildtetra! (PS! Uten å kjenne kompatibelitet med noen av de andre fiskene du nevner på listen din, vel og merke. Ildtetraen er liten)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_090413002150_1.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_090413002150_3.jpg)
Postet 18.03.10 kl 17:31
Endret: 18.03.10 kl 17:37
Postet 18.03.10 kl 17:43
Endret: 18.03.10 kl 17:44
Hadde en leksgruppe med trilineaus som jeg solgte....å angrer som en gal på det! Så måtte ha en ny cory-gruppe(ble flekket pansermalle), og siden den andre er såpass vanskelig å få tak i, så mye mulig at jeg bygger videre på den gruppa jeg har nå.
Det var ett flott lite knøtt! Virkelig en strålende farge på den tetran der. Men som sagt, må se det an på hvilke fisk den havner sammen med..
Det var ett flott lite knøtt! Virkelig en strålende farge på den tetran der. Men som sagt, må se det an på hvilke fisk den havner sammen med..
Postet 18.03.10 kl 17:47
Postet 18.03.10 kl 18:07
Bare LITT skuffa for tiden.. Fikk karet oppover før påske. xen min skulle være snill å ta det med. Men hva gjore han? Satte det rett på en palle, så det er sprekker i glasset rundt hele bunnen, en stor glassflis var slått av i ene hjørnet og deler av glasskanten som var silikonert fast for å holde glasset på plass var knust...
SKUFFA!!
Det var den drømmen.....for nå.
SKUFFA!!
Det var den drømmen.....for nå.
Postet 07.04.10 kl 23:23
DET var jo skikkelig skikkelig surt altså!!! Fyttirakkern!
Og jeg som akkurat skulle skrive at jeg selv har en 540-liter som jeg har apistogramma etc i. Har tenkt å konvertere til større fisk, og geophagusenen dine ville virkelig passet inn der. Skulle foreslå at vi skulle ha en byttehandel.....
Men men
Håper du finner jeg deg kar igjen raskt da, så du kan fortsette på drømmen din. Virkelig irriterende når sånt skjer når man har gledet seg!!
Og jeg som akkurat skulle skrive at jeg selv har en 540-liter som jeg har apistogramma etc i. Har tenkt å konvertere til større fisk, og geophagusenen dine ville virkelig passet inn der. Skulle foreslå at vi skulle ha en byttehandel.....
Men men
Håper du finner jeg deg kar igjen raskt da, så du kan fortsette på drømmen din. Virkelig irriterende når sånt skjer når man har gledet seg!!
Postet 08.04.10 kl 10:52
Postet 11.04.10 kl 17:01