Sør-amerikansk sammensetning i lite kar

Skal pakke ned akvariene siden jeg skal flytte om ikke så lenge, og i August tenker jeg det blir satt opp en 56-liter. Har da drevet og undersøkt litt og sett litt på hva slags fisker jeg kan ha oppi der. Har kjempelyst på en corydorastype, og blikket falt på pygmepansermaller. Søtere små skal du lete lenge etter C:
Da vil jeg jo at resten av karet også skal være sør-amerikansk. Tenkte da at en grei sammensetning vil være pygmepansermalle, otto, kuhlii (kanskje) og en eller annen mittsjiktsfisk? Glødebåndstetra kanskje? Eller noe veldig fargerikt som ikke trenger å være i en stor gruppe? Forslag?

Også planter da. Hvilke planter vil passe inn her?

Takker på forhånd for svar
Jeg ville valgt enten pansermaller eller kuhliål(ikke sør amerika), ikke begge deler.
Begge artene trives best i flokk og det blir trangt med to slike stimer.
Jeg liker veldig godt begge artene og snakker av erfaring
Majones
Da vil jeg jo at resten av karet også skal være sør-amerikansk. Tenkte da at en grei sammensetning vil være pygmepansermalle, otto, kuhlii (kanskje) og en eller annen mittsjiktsfisk? Glødebåndstetra kanskje? Eller noe veldig fargerikt som ikke trenger å være i en stor gruppe? Forslag?

Kuhliål er asiatisk

Forslag fra meg, sør-amerikanske fisk:
Pygmepansermalle (10 stk)
Otocinclus (4-5 stk)
ildtetra (8 stk)

Med det syns jeg karet er fullt. Alle artene er små, men de skal likevel ha plass til å svømme uten å kræsje med andre

Et par av mine ildtetra (Hyphessobrycon amandae) :
[External Image]

[External Image]
Jeg vet kuhlii blir litt mye og ikke er sør-amerikansk - var derfor jeg satt en kanskje ved dem

Åh, jeg likte tetraene dine, mona Stimer de?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap