Denne mangler i fiskebasen.

Har kjøpt 7 stk Gymnogeophagus sp. valentines, men ser at denne er missing i fiskebasen.

Har her et bilde som kansje kan brukes.

fin fisk hvor kjøpte du den??
Kjempefin fisk, og et meget bra bilde. Kan ikke se for meg det ikke skal kunne brukes
fortell litt om denne fisken a?
Heisann,

Ikke så mye jeg vet da, bortsett fra det som står i basen om andre Gymnogeophagus fra Uruguay.

Arten har sitt utspring fra Uruguay og er etter som jeg har forstått å finne i mindre hurtigstrømmende elver og blir kalt Gymnogeophagus n. sp. blue neon "Valentines"

Fiskene er kjøpt av Rune på Kilden i Hillevåg og skal vist komme fra en oppdretter i USA.

Mine ligner faktisk ganske mye på Gymnogeophagus meridionalis (som er i fiskebasen) med den forskjell at min fisk ikke blir like gul i grunnfargen.
Blir som voksen ca 10-12cm, mine er tenåringer på ca 7-8cm.

Går i en 152 liter sammen med noen coryer + 4 stk L075 og bruker hele karet.
Farger svært mye ut under småkrangel og når det er mat å få, blir da meget blå til mørkblå i kroppen og får ekstra røde finner og hale.

Har hatt mine i kun 14 dager og de tar maten rett fra fingrene mine.
Gikk en del Kirsebærreker i karet når fisken ble satt inn.
Etter 2 dager var karet fullstendig ribbet for reker.

Ikke så mye info på nett om disse, men her er en link med noen biotopbilder og bilder av diverse fisk fra Uruguay. http://cichlaholic.com/uruguay_list.html#blueneon

Her er et par bilder av karet de går i, tatt rett etter lyset er kommet på.

Har lagt inn arten i fiskebasen. Nå kan du laste opp bilder der Morten og legg gjerne inn infoen du kommer med her

Spennende Det er en flott fisk Synd med rekene da men...
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap