Hva slags fisk bør jeg ha?

Hei!

Har hatt et 80 liters akvarium, men er lei av det. For mye arbeid.

Har nå et 30 liters akvarium som jeg vil ha noen fisk i.

Men jeg vet ikke hvilke fisk jeg kan ha oppi.
Er det mulig å ha en reke oppi til å fjerne alger?
Hjelp meg?

Tror du det blir mindre arbeid med et 30-litersakvarium enn med et 80-liters?

Vil du ha minst mulig arbeid, er vel null fisk et praktisk antall.
Jo mindre kar, jo mer arbeid.

Ingen fisk bør gå i en 30-liters bolig.
julnil
Jo mindre kar, jo mer arbeid. Ingen fisk bør gå i en 30-liters bolig.

Dette er tull, er en god del mindre arter som fint kan gå i en 30l. Jeg har bla. Et betta sp palankaraya par som trives i små kar i en 30-35l. Men jeg har kunn disse i karet.

Men har man små kar så kan man ikke pøse på med fisk, og man må tenke seg om hvilke arter man setter inn.
Tøv, masse arter som kan gå i 30 liter. Her er de fiskene jeg fant på et søk mellom 20-40 liter: Søk mellom 20-40 liter

I tillegg er det jo en del reker og snegler som kan gå i 30L. Bare å huske på å ikke overfylle med fisk, og være flink med vanbytter.
Tom K
[QUOTE=julnil]Jo mindre kar, jo mer arbeid. Ingen fisk bør gå i en 30-liters bolig.

Dette er tull, er en god del mindre arter som fint kan gå i en 30l. Jeg har bla. Et betta sp palankaraya par som trives i små kar i en 30-35l.
Men jeg har kunn disse i karet.

Men har man små kar så kan man ikke pøse på med fisk, og man må tenke seg om hvilke arter man setter inn.

Nei, det mener jeg slettes ikke er tull!!!!

Velger man rett fisk kan de utmerket gå i et 30 liters kar. Killientusiastene har små artskar på rundt 10.12 liter. Man skal bare være klar over at jo mindre vannmengde jo vanskeligere er det å holde stabile vannverdier samt opprettholde vannkvalitet.
Sv:
Ang rekene vet jeg ikke, men vet om ei som har Khulii-ål gående i en 30l
Men tror nok 80l er mindre arbeid en 30 altså
Jeg har 3 forskjellige betta arter i hver sin 25 liter, kun som artskar, også lakrisguramier i 25 liters artskar, datteren min har endlers og reker i 25 liter, boraras arter går også fint. Du kan sjekke ut labyrintfisk.no eller spørre på forumet der om råd! Et betta par eller 2 går veldig bra!

Reker er også et alternativ kanskje i tillegg til fisker som ikke spiser de!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap