Kjønn på delfinciklide
Postet 30.04.10 kl 20:25
Postet 30.04.10 kl 20:44
Postet 30.04.10 kl 20:54
Postet 30.04.10 kl 22:26
ShiramorDu kan ta en titt under. Dette bildet er av hun-delfin (en liten og en stor åpning). Hanner har to små åpninger.
Wow. Den måten har jeg aldri tenkt over. Visste ikke det går an å se forskjell på kjønn den måten. . Takk skal du ha, det hjalp veldig.
Vet du hvor gammel delfinciklider kan bli?
Eller generelt malawi ciklider?
Postet 01.05.10 kl 09:07
Postet 01.05.10 kl 11:27
Postet 01.05.10 kl 12:29
Bare hyggelig
Ja, det er litt artig at fiskene lever en del år. De blir ikke bare "familiemedlemmer", men det er artig å følge med på deres utvikling.
Når det gjelder malawi så kan det ta flere år før en hanne er helt utfarget, fått kul i panna, fått lange finner, prikkete haler eller hva det skulle være.
Jeg går stadig og sjekker om noen har blitt enda finere enn den var for et par dager siden
Ja, det er litt artig at fiskene lever en del år. De blir ikke bare "familiemedlemmer", men det er artig å følge med på deres utvikling.
Når det gjelder malawi så kan det ta flere år før en hanne er helt utfarget, fått kul i panna, fått lange finner, prikkete haler eller hva det skulle være.
Jeg går stadig og sjekker om noen har blitt enda finere enn den var for et par dager siden
Postet 01.05.10 kl 14:45
Usikker kjønn på denne
Nå har jeg sjekket under fisken.
Fanget den holdt den i handen og sjekket.
Jeg finner bare 1 åpning.
Hva vil det si?
Kan det være at det er en huer.
at den minste åpningen var usynlig?
Fanget den holdt den i handen og sjekket.
Jeg finner bare 1 åpning.
Hva vil det si?
Kan det være at det er en huer.
at den minste åpningen var usynlig?
Postet 01.05.10 kl 17:58
Postet 01.05.10 kl 20:19
Endret: 01.05.10 kl 20:21
Hei. Når denne fisken er 15cm. bør du kunne se tydelige ytre kjønnsforskjeller. Hannene får tydelig lengre, mere uttrekt-spiss gattfinne. Hunnenes er kortere og rundere. Ut fra bildet vil jeg tippe på at dette er en hunnfisk. Skal se om jeg får tid til å legge ut bilder av han og hun i samme størrelse som du har.
ALEX
ALEX
Postet 02.05.10 kl 00:23
Postet 02.05.10 kl 22:08
Aha..
Man ser stor forskjell der ja .. så det er egentlig ikke så vanskelig å se forskjell på kjønn på disse når dem er voksne. Så bra.. enkelt og greit.
Da har jeg hue, da vet jeg at jeg må skaffe meg en hann da. hehe.
Skal se om jeg får noe yngel av hu.
Takk for hjelpen.
Da har jeg hue, da vet jeg at jeg må skaffe meg en hann da. hehe.
Skal se om jeg får noe yngel av hu.
Takk for hjelpen.
Postet 03.05.10 kl 10:54