Merkelig sammensetning?
Jeg fant en interessant sammensetning her jeg snoket rundt på andres akvarier.
Hva synes dere om denne sammensetningen som jeg fant i en 120l?
1 Gullfisk
2 Praktbotia
4 Metallpansermalle Corydoras aeneus
3 Siamesisk algeeter
2 Sebrafisk Danio
2 Ildhale
1 Øreål, Panserål
2 Kinesisk værål
2 Haimalle
2 Kuhlii-ål
1 Afrikansk sommerfuglfisk
7 Neontetra Paracheirodon innesi
4 Guppy
2 Black Molly
2 Scalare
2 Gibbiceps Pterygoplichthys
2 Gullgurami, Blågurami
Jeg understreker, en 120 liter.
Hva synes dere om denne sammensetningen som jeg fant i en 120l?
1 Gullfisk
2 Praktbotia
4 Metallpansermalle Corydoras aeneus
3 Siamesisk algeeter
2 Sebrafisk Danio
2 Ildhale
1 Øreål, Panserål
2 Kinesisk værål
2 Haimalle
2 Kuhlii-ål
1 Afrikansk sommerfuglfisk
7 Neontetra Paracheirodon innesi
4 Guppy
2 Black Molly
2 Scalare
2 Gibbiceps Pterygoplichthys
2 Gullgurami, Blågurami
Jeg understreker, en 120 liter.
Postet 21.05.10 kl 16:55
Endret: 21.05.10 kl 16:56
Postet 21.05.10 kl 17:18
Postet 21.05.10 kl 17:40
Postet 21.05.10 kl 17:48
Postet 21.05.10 kl 17:51
Postet 21.05.10 kl 17:55
Postet 21.05.10 kl 17:56
SparessetHenge ut nei, lurte på sammensetningen jeg. Bla derfor jeg spør om åletypene. For hvis øreål ville gått sammen med småfisk kunne jeg hatt lyst på en selv.
Men ville ikke gjort det på denne måten. Hvis du lurer kan du spørre selv, istedet for å gjøre det på denne måten.
Nei øreålen blir å spise alt den får inn i munnen, og noen ganger en jafs av de som ikke får plass..
Postet 21.05.10 kl 17:58
Postet 21.05.10 kl 17:59
min erfaring av øreål/panerål er varierende, har lixom alltid hatt en slik i et av karene mine, er for første gang fri for panser ål siden eg starter hobbyen for mange år siden.
hvis den får MANGE gjemmesteder er den fredlig og lar stimfiskene være i fred, men er det lite med gjemmesteder blir den helt vill og ganske så plagsom for andre fisk
den kan angripe fisk på 4 cm størrelse og mindre fisk.
den elsker røde mygglarver og mine rørte aldri annet en fryst for som, røde svarte og hvite mygglarver, artemia, rekemix, oksehjerte og discusfryst for.
de er sky med mindre man holder flere sammen, det går veldig bra å holde flere sammen, da beveger de seg roligt sammmen rundt i karet.
man MÅ ha helt lokk til denne fisken, har mistet 2 selv når lokket ikke har vært helt tett, men de kan være ute av akvariet i hele 30 minutter før de kveles og dør, har jeg lest.
de er exsperter til å gjemme seg, og jeg har utallige ganger plukket de ut av pumpa
en kjekk fisk =)
hvis den får MANGE gjemmesteder er den fredlig og lar stimfiskene være i fred, men er det lite med gjemmesteder blir den helt vill og ganske så plagsom for andre fisk
den kan angripe fisk på 4 cm størrelse og mindre fisk.
den elsker røde mygglarver og mine rørte aldri annet en fryst for som, røde svarte og hvite mygglarver, artemia, rekemix, oksehjerte og discusfryst for.
de er sky med mindre man holder flere sammen, det går veldig bra å holde flere sammen, da beveger de seg roligt sammmen rundt i karet.
man MÅ ha helt lokk til denne fisken, har mistet 2 selv når lokket ikke har vært helt tett, men de kan være ute av akvariet i hele 30 minutter før de kveles og dør, har jeg lest.
de er exsperter til å gjemme seg, og jeg har utallige ganger plukket de ut av pumpa
en kjekk fisk =)
Postet 21.05.10 kl 18:01
Postet 21.05.10 kl 18:04
har hatt den med kardinaltetraer i flere år =)
aldri har noen "forsvunnet"
med kullier vet jeg ikke men tror det vil gå bra, hadde mine med elefantfisker kardinaltetraer og kissebærreker.
mine viste aldri aggresjon mot andre fisker, de snilleste fiskene eg har hatt når eg tenke meg om.
aldri "angript" eller vist tegnt til jakt innstinkt, har hatt flere størrelser, alt fra søte tynne små til feite svære.
de er ganske late =)
aldri har noen "forsvunnet"
med kullier vet jeg ikke men tror det vil gå bra, hadde mine med elefantfisker kardinaltetraer og kissebærreker.
mine viste aldri aggresjon mot andre fisker, de snilleste fiskene eg har hatt når eg tenke meg om.
aldri "angript" eller vist tegnt til jakt innstinkt, har hatt flere størrelser, alt fra søte tynne små til feite svære.
de er ganske late =)
Postet 21.05.10 kl 18:09
Postet 21.05.10 kl 18:11
Postet 21.05.10 kl 18:16
Værål er verdens snilleste fisk. Men den kan sikkert ta reker hvis man har det.
Har 3stk i mitt akvarium og de er alltid på farten å undersøker karet. De trives best flere sammen. De trives best i godt beplantede akvarium. Hvis de blir redde graver de seg ned i sanden, men mine er alltid oppe å svømmer rundt. Liker også å ligge over ei rot å hvile når de er slitne.
Krever det samme som kuhliien, bare større plass.
Har 3stk i mitt akvarium og de er alltid på farten å undersøker karet. De trives best flere sammen. De trives best i godt beplantede akvarium. Hvis de blir redde graver de seg ned i sanden, men mine er alltid oppe å svømmer rundt. Liker også å ligge over ei rot å hvile når de er slitne.
Krever det samme som kuhliien, bare større plass.
Postet 21.05.10 kl 18:43
Postet 21.05.10 kl 18:45
Postet 21.05.10 kl 19:10
Postet 21.05.10 kl 19:12
Inaktiv bruker

Kine KristineØreålen er den eneste slemme ålen i dette akvariet. Både kuhlii-ål og Kinesisk værål er fredelige. Supre fisk! PS: Syns det er dumt å henge ut andres akvarium!
jeg syns åsså det er dumt, det er akvarieeierens hodepine :p
Postet 21.05.10 kl 19:17
Postet 21.05.10 kl 19:21