Hjelp til arts sammensettning i en 120l

Heisann!

Pga en vannvittig algeoppblomstring skal jeg nå totalt renovere en 120L, og i den sammenhengen trenger jeg litt hjelp av dere:

Dette er et akvarie som står i stuen og madamen i huset vil gjerne ha fargerike fisk her kall det gjerne et "blikkfang", gjerne fler forskjellige typer.
Det er ønskelig med minst en art som kan drettes ( vil bli skillt ut av karret ved en senere anledning )

Er det noen som kan hjelpe til litt med tips og idèer på hva som eventuelt kunne passe inn her?

litt info om karret generelt:
ph 6.5-7 ( springvann )
planter fra alle verdensriker, men mest hornblad og cryptocoryne arter.
biltema-sanden som bunnlag.

på forhånd takk for all hjelp

fisk som er uaktuelle:
C.aeneus
palletciklide
cherrybarber

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Hva med noen guramier?

F.eks:
Sjokoladegurami
Perlegurami

Finnes mange fine guramier som kan holdes i 120 liter. Disse er jo et blikkfang da, syns jeg i alle fall
Hei he!

Takk dette var slett ikke dumme forslag synes jeg! det heller nok mer mot perlegurramiene, skal se om det er mulig å fåtak i disse hos min lokale fiskepusher!

Takk så meget for et godt forslag
Hva med sommerfugl-ciklider og ildtetraer ,nydelige og fargerike fisker.
sommerfuglene bør jo det gå an å få oppdrett på

Perleguramier er jo også flotte,men da de blir ganske så store føler jeg at 120 liter blir for lite for de. Dette er bare mitt syn da ,har selv et par i en 222 liter og synes det bør være såpass.
Honningguramier er jo også flotte skapninger
Kampfisker, noen tetratyper osv er flotte blikkfang (:
takk til dere begge for gode innspill, jeg må nok tenke meg om litt angående disse sommerfuglene da... er så mye rare varianter ute å går :S, men deffinitivt spenende og flotte
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap