Guppy prøver å parre med molly

Inaktiv bruker
Hei, jeg har 42 l akvarium. Og jeg har 3 molly og 3 guppy og mange andre arter. men problemet er at guppyene mine ( Hann) prøver å parre seg meg molly. HJELP!! Noen tips????
Fint om du starter tråden din med en riktig overskrift på problemet ditt så får du karsje svar.......
Inaktiv bruker
Inaktiv bruker
Hva mener du med: Mine akvarier er en forlengelse av mitt liv under vann 960 +530 + 160 + 120
Sara Queen

Hjeeeeelp!!! er en veldig dårlig tittel på tråden.

Overskriften bør inneholde hva problemet gjelder.

Fra retningslinjene:
9) Det er viktig at overskrift i tråd/innlegg er kortfattet og informativ. Da får du raskere svar.

Det han mener er vel dersom overkriften hadde vært noe sånn som dette, så hadde du raskere fått rett hjelp.

Guppy hannen prøver å parre seg med en av molly hunnene. HJELP!!

Og så utdype det litt mer i teksten.
Bortsett fra at "hjelp" med store bokstaver og utropstegn ikke er særlig nødvendig. Det står ikke akkurat om liv og helse dette her...
Sara Queen
Hva mener du med: Mine akvarier er en forlengelse av mitt liv under vann 960 +530 + 160 + 120

Og at det startes x antall tråder med den overskriften " Hjelp" hver uke.....

Og som svar på ditt spørsmål så har har jeg drevet med dykking som livsstil i over 30 år og med 2000 timer under vann er vel det en berettiget undertekst av hva denne hobbyen betyr for meg
Nå har jo ingen svar på det opprinnelige spørsmålet her, men..

Jeg tror ikke at molly og guppy vil krysse seg og få avkom, så da er det vel helt ufarlig (correct me if i'm wrong though)
Inaktiv bruker
Nå er ikke jeg helt sikker, men mener jeg har lest noe om at det er en mulighet for at dette kan skje... Og jeg kan garantere at resultatet ikke vil ende opp så positivt! ;D
Jeg mener jeg har lest at de to ikke kan krysses fordi de er for genetisk forskjellige.
Avkom er mulig
Det er faktisk mulig at en hann guppy og en hunn molly kan få unger, men ungene vil bli sterile.

Hvis en hann molly befrukter en Guppy, vil ikke Guppyen klare å føde og vil etter hvert dø

Avkom er ikke vanlig, men her ser du bilde av noen: http://www.youtube.com/watch?v=sz3kjG_C1XE

Kanskje du bør vurdere å kjøpe et større akvarie? 42 liter er litt lite for Molly...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap