Skulle det ta langt tid før guppyen skulle føde?

Inaktiv bruker
Å ha 4 guppyer som er høygravid er ingen enkel sak. Når man har en 60L og en 28L skulle man gjærne ønske at man hadde fødebur eller lignende. Akkurat nå bor det en guppy i 28L'ern mens de 3 andre svømmer i hovedakvarie. Men den guppyen vil ikke føde. Hun er helt forkanta å jeg kan se øynene til guppyungene i magen. Jeg har skjekka tempratuern å den ligger på 27Grader.

Hvorfor føder ikke guppyen?
Mine damer liker å gjemme seg litt bort når de føder, og plantene dine har kanskje ikke blitt så store enda? Ser på bildet at plantene fortsatt står i potter, det er best å ta dem ut, skylle vekk all steinulla de står i under lunkent vann, og så dytte dem godt ned i grusen. Da vokser de til og blir fine gjemmesteder, og du risikerer ikke at røttene råtner og lager fælt vann.

Slet litt med mine Endlers guppy til å begynne med, men fikk tips om ikke å fore med proteinrikt for, og øke temperaturen bittelitt. Hang opp en dott med Javamose også, og nå er karet fullt av bittesmå :o)

Fødekasser kan forøvrig stresse fisken så mye at den ikke føder før yngelen er for stor, kommer de først i gang blir det fryktelig mange barn uansett! Bedre å la dem gå sammen som de er vant til, og så flytte yngelen. Lykke til!
Inaktiv bruker
Linda & Ove
Mine damer liker å gjemme seg litt bort når de føder, og plantene dine har kanskje ikke blitt så store enda? Ser på bildet at plantene fortsatt står i potter, det er best å ta dem ut, skylle vekk all steinulla de står i under lunkent vann, og så dytte dem godt ned i grusen. Da vokser de til og blir fine gjemmesteder, og du risikerer ikke at røttene råtner og lager fælt vann. Slet litt med mine Endlers guppy til å begynne med, men fikk tips om ikke å fore med proteinrikt for, og øke temperaturen bittelitt. Hang opp en dott med Javamose også, og nå er karet fullt av bittesmå :o) Fødekasser kan forøvrig stresse fisken så mye at den ikke føder før yngelen er for stor, kommer de først i gang blir det fryktelig mange barn uansett! Bedre å la dem gå sammen som de er vant til, og så flytte yngelen. Lykke til!

Det er gamle bildene, de har masse gjemmeplasser nå ^^

Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap