Ferietrøbbel *trenger hjelp!!!!*

Inaktiv bruker
Hei, jeg kom fra en ferie for en uke siden. Var borte i to uker i oulu i finland, det var kjempegøy der. Men da jeg kom hjem så var det ene akvariummet helt grønt av alger, det andre var noenlunde grønt her og der i bunnen og det store var helt fint pga. algeeter. Men det var fordi fiskepasserne ikke hadde slått av lyset. Men det var ikke alt, slørhalen min er så rund at den bare vipper på siden nå. Jeg har vaska akvariummet ordetlig men han bare vipper på siden. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg ska gjøre, jeg vurderer å ta livet av han fordi det bare blir værre, å da slipper han å pine, Har dere tips??

-Ronja A.
Hei.
Første tips er å kjøpe en [URL=http://www.clasohlson.no/product/category.aspx?category=timere%2fbrytere:koblingsur&id=88599171&_path=251882;85177594;88599170;88599171]timer/koblingsur[/URL] som tar seg av lyset.
Det høres veldig upraktisk ut at "fiskepassere" må slå på og av lyset i karet når man er på ferie.

For å hindre overfôring så er det lurt å lage porsjonspakninger. Ellers så blir det gjerne en klype mat eller to for mye.
Hei
Timere får du på Clas Olsson for en 50 lapp! En god investering så har du kontroll på hvor mye lys som kommer i akvariet.

mvh

OleK
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap