Hvilken fisk?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har et akvarium på 60 L, det bor 6 guppyer der også passer jeg på 2 slørhaler, de ska dra om en uke.. men når de drar ska jeg kjøpe flere fisk. men jeg vil ha fisker som har masse farger og er lett og håntere, jeg har grus subtrat på bunnen men jeg ska snart bytte til lilla sand som jeg da henter fra utinaturen. Jeg vurderte kampfisk men kampfisk og guppyer går ikke ilag etter min mening.
Noen som vet om fisk som jeg spørr etter?

Ha en fin dag
-Ronja
Hvor finner man lilla sand i naturen..???
Inaktiv bruker
Mona, vi har en sånn strand som det er helt lilla strand. De jeg kjenner mener at det er knuste diamanter. jeg har allerede plassert sanda i yngelakvariet.
Tok bare bildet i farta.. så det ble litt uklart
Utrolig!

Kan du ikke gå deg en tur i området der denne stranden finnes og ta noen landskapsbilder derfra? Hadde vært interessant å se en slik sandstrand.
Men er du sikker på at stranden ikke er fredet eller noe...? Sånn at du kan ta sand derfra?
Inaktiv bruker
den stranda er ikke freda, ska gå en tur dit imorgen tenkte jeg, eller når det blir fint vær. det er et stykke å gå..
Ska bli fint å få nytt bunnsubtrat i akvariet
Har du sjekket hvordan sanden påvirker vannverdiene i det karet du har den i nå? KH, GH og PH? Interessant =)
Inaktiv bruker
Stine Sofie, jeg hadde sanda i en bøtte, så hver dag så rørte jeg rundt i den mens jeg sjekka ph, kh og gh gjorde det i rundt en uke. fiskene har ennå ikke dødd så jeg tror det er ganske trygt
Bare nysgjerrig på hvordan denne lilla sanden evt. endrer verdiene. Når du testet i løpet av den uka, hva lå verdiene på?
Inaktiv bruker
Jeg husker ikke helt, siden det var flere månder siden.
AquaRonja
De jeg kjenner mener at det er knuste diamanter.

Knust er det sikkert, men diamanter er det ikke.
Inaktiv bruker
loomis, okei
Hadde du hatt bunnen i et yngelkar full av diamanter så kunne du nok ha kjøpt deg det største akvariet du hadde ønsket deg.
Hadde det ikke vært plass til dette karet så hadde du sikkert hatt råd til å bygge et nytt og større hus til familien også
Inaktiv bruker
Loomis, haha x)
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap