Hvordan ser ditt akvarium ut?
Inaktiv bruker

hei, jeg har hatt akvarium i noen månder å jeg ska fikse litt på oppsettet, så dette er på en måte min design ''tråd'' Så jeg håper at dere kan komme med bilder så jeg kan se på gode ideer å hente inspirasjon fra.
Jeg ska bytte fra grus til sand, Lilla sand faktisk
Btw, bilde to, dere ser de 2 slørhalene, de passet jeg da jeg tok det bildet
Jeg ska bytte fra grus til sand, Lilla sand faktisk
Btw, bilde to, dere ser de 2 slørhalene, de passet jeg da jeg tok det bildet
Postet 02.08.10 kl 22:55
Postet 02.08.10 kl 23:00
Postet 03.08.10 kl 10:22
Postet 03.08.10 kl 10:29
Postet 03.08.10 kl 10:32
Postet 03.08.10 kl 11:10
Postet 03.08.10 kl 13:25
Hei! Jeg skjønner godt at lilla sand i akvariet ditt høres veldig kult og fancy ut, men skal jeg være ærlig, tror jeg ikke jeg ville valgt lilla sand. Det vil sikkert være kult en stund etter at du har fått den nye sanda oppi, men etterhvert som du har hatt det en stund, vil du fort bli veldig lei den lilla sanden. Det er fordi at dette ikke ser naturlig ut, og når man ser på andres bilder av flotte, naturlige akvarier, vil mange rett og slett ha naturlig sand i stedet for en "jukse-sand".
Jeg bare sier det, naturlige akvarier blir ofte mye penere enn akvarier med rosa/lilla/turkis sand.. Dessuten tar fiskene seg mye bedre ut der, i et naturlig akvarium. Flotte røtter passer også bedre inn der.
Jeg bare sier det, naturlige akvarier blir ofte mye penere enn akvarier med rosa/lilla/turkis sand.. Dessuten tar fiskene seg mye bedre ut der, i et naturlig akvarium. Flotte røtter passer også bedre inn der.
Postet 03.08.10 kl 13:40
Inaktiv bruker

Nyderlige akvarium, Ja jeg må nok si meg enig at lilla sand kan bli litt kjederlig, så derfor ska jeg blande ut med hvit sand. Tror det hadde blitt litt stilig Venter bare på å dra å hente.
Postet 03.08.10 kl 16:54
Inaktiv bruker

kJeg har lilla sand i den lille 2 literen, men har INGENting der nå, bortsett fra bambusene mine, Jeg vurderer å kjøpe en snegle eller to å putte nedi der. Men nå har jeg den bare som pynt på sminkebordet
Postet 03.08.10 kl 16:58
Postet 03.08.10 kl 18:03
For å ikke spamme tråden her med bilder av alle mine 16 akvarier, så valgte jeg bare et på måfå. Det ble en av 85 literne jeg har i reolen med 6 x 85 litere.
I akkurat dette karet har jeg en bande Betta channoides, hele 30 stk (eget oppdrett) og en gruppe på 12 Corydoras venezuelanus. Coryene legger egg på glasset, og Bettane står i kø og flokker seg rundt for å spise dem så fort de er lagt :p
Akkurat dette karet har vært i kontinuerlig drift siden våren 2007, altså noe over 3 år, og har alltid vært velsignet algefritt uten at jeg aner hvorfor.
I akkurat dette karet har jeg en bande Betta channoides, hele 30 stk (eget oppdrett) og en gruppe på 12 Corydoras venezuelanus. Coryene legger egg på glasset, og Bettane står i kø og flokker seg rundt for å spise dem så fort de er lagt :p
Akkurat dette karet har vært i kontinuerlig drift siden våren 2007, altså noe over 3 år, og har alltid vært velsignet algefritt uten at jeg aner hvorfor.
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/aquarium/11069_091202150927.jpg)
Postet 03.08.10 kl 18:12
Endret: 03.08.10 kl 18:13