260 nye liter, hvilke muligheter åpner seg på fiskefronten?

Nå som vi har fått inn et juwel vision 260 lurer vi på å skaffe noen litt større fisker enn de vi har hatt til nå.

Med et såpass romslig kar, regner jeg med at det åpner seg for nye, spennende typer fisk. Dette er et selskapsakvarie, og følgende går der fra før av:

2 stk L144
4 stk Hypancistrus Contradens
10 stk Corydoras Panda
10 stk Rødmunntetra
3 stk Bolivianske Sommerfuglciklider.

Det må altså være fisk som A) ikke dreper nåværende innbyggere, og B) går overens i forhold til vannverdier etc.

Hvis det er interessant er det sandbund, og utvendig filter ala Eheim 2224, samt en luftestein.

Forslag mottas med takk!
Plussmedlem
Ikke det at jeg nå svarer på hva du kan ha av større fisk, men i et så stort kar, kan du jo ha en del flere corydoras.. også evt. av annen art (hvis du er glad i corydoras, da)
Eheim 2224 er vel litt i det minste laget, er det ikke?

Jeg ville ikke pøst på med flere typer enn du allerede har, det blir for rotete. Utvid heller stimen med rødmunnstetra og Corydoras
Det kan fort bli rotete med for mange arter. Så hadde nok gått for de artene du har og heller skaffet flere stykk. Eller så kan du jo kvitte deg med noen arter, og skaffet deg andre, og kanskje litt større hvis det er det du vil ha.

Kinesisk værål er min favoritt! Sier det kanskje litt ofte her inne, men er nok den kuleste fisken jeg vet om. De passer med alle fisker, bare de ikke er veldig agressive(og vannverdiene passer). De trives ikke alene, så 3 stk er det minst anbefalte antallet. Er store klovner, og veldig lik cory i ansiktet for de som trives å se på coryene når de siler sand gjennom gjellene.
De har, slik som coryen, ikke begrep om territorium så det kan irritere ciklider.

Glemte å opplyse om at jeg også synes filteret blir for lite.
Filtre er ofte underdimensjonerte, og man bruker ofte dobblet opp på filterkapasitet av det akvariumet er. Så i ditt akvarium ville jeg hatt 2stk Eheim 2224, eller et filter som klarer et 500liters akvarium.
Filter..
Ja, er nok på utkikk etter større filter, men 2224 får gjøre susen enn så lenge. Vil jo si det er veldig lite belastning slik det er nå, er dere ikke enige?

Jeg tenkte først og fremst på èn ny type fisk, FEKS Diskus. En slik type, stor, fredelig og vakker fisk.

Har tenkt å ha flere rødmunner og pandaer, så den er i boks.
Discus kan vre ganske krevende fisk, så da bør du først ha bedre filtrering og lese endel om dem først.

Jeg ville satset på noen overflatefisk. Fex. Guppy/molly/platty.
Vil du ha noe mere spesielt, kan du sette inn noen klovne-killi. Har dem selv og synes de er veldig artige.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap