Sør amerika biotop

hei du jeg har tenkt å lage meg en sør amerika biotop på 110 liter der hadde jeg tenkt 5 otto 20-30 neontetra 15 kobbertetra 10-15 flekket pansermalle og 2-3 ancistruser er dette bra eller er det noen tips jeg må ha og åssen ser sør amerika biotop ut ? blir glad for alle svar. hvis det blir for mye fisk kan jeg droppe ut kobbrtetraene.
Hvorfor vil du ha kobbertetra?
Jeg har lest et eller annet sted her inne at de kan være litt mer kranglete enn gjennomsnittet av tetra...

Mulig dette er en myte, og ikke stemmer for alle.. Og så er det kanskje mer "ryddig" med en større stim, enn flere stimfisker?

Husk også at en gjennomsnittregel er 1 liter vann pr cm fisk. Om du vil ha 10 fisker som er 4 cm, så har du brukt 40 liter...

Jeg ville uansett startet med de som jeg har mest lyst på, og så plusse på med nye arter langsomt. 1 art til bunnivå, cory eller ancistrus - og en art i midten. Deretter ville jeg ventet litt.
jeg vil ha kobbertetra fordi jeg allerede har et par og at jeg syns de er veldig fine. de blir ogsø mindre kranglete når de er mange
men er det noe annet jeg må vite ? hadde jo vært fint med noen bilder og hva syns dere om fiskene og sånt
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap