Spørsmål om Gupyy

Inaktiv bruker
Hei jeg leste at gupyy føder veldig fort og at det blir mange fisk og alt sont.
Men jeg har akvarium i over en måned og inni det har jeg 9 gupyy så lenge jeg har akvarium. Men de vil ikke føde og det er 6 jenter og 3 gutter. Jeg lurer på når det kan bli små gupyyer.Kan dere si nor det kan bli små. Jeg har akvarium 40l.
Guppyer går drektige/gravide ca en mnd, så det kan være at dine ikke har rukket å få unger enda. Pass på at du har riktige vannverdier (sjekk ut guppy i fiskebasen her på AF) og gi dem godt, egnet fôr, så skal du nok se at du får guppyyngel ganske snart! Hvis du vil at de skal overleve, kan det være lurt å ha dem oppi en flytende fødeboks evt. passe på å ha en del flyteplanter.

Lykke til!
Ser det ut som noen av hunnene er gravid? Det ser du på om fisken har små sorte prikker bakerst på magen.

De går gravid i rundt en mnd. Så bare hver litt tålmodig så dukker det nok opp noen :o)
Inaktiv bruker
takk for svar
Sørg for å ha mye planter også flyteplanter kan være lurt, sånn at ynglene kan hjemme seg
Om en måned tror jeg nok du har yngel Husk at det er ikke en rutine at de får yngel hver måned, det kan plutselig være at alle får yngel så er det plutselig ingen på et par månder. Sånn vil det alltid være
Men Guppy er en enkel fisk å få yngel med så vis du bare holder vannverdiene greie og vannen fritt for nitritt så er du NESTEN garantert yngel
Husk at guppy spiser yngelen sin og at ikke alle overlever, vis du vil ha en sterk stamme ville jeg ikke tatt de oppi et fødekar/yngelnett siden da overlever nesten alle og de svake og sånn er det ikke i naturen. Men dette bestemmer du selv selvfølgelig.

Emil
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap