Forslag til fisk?
Jeg har en 70 l. hvor det bor tre honninggurami, fem guppyer og to ancistrus. Akvariumet har ganske mye planter og avrundet stein/grus.
Vurderer å bytte ut to av guppyene med noe annet, da jeg ser at det blir i overkant mye yngel med fire guppyhunner ;P
Noen forslag til hva slags fisk som kan passe inn her? Vil gjerne ha fisk med litt farger, og som er ganske enkel å ha med å gjøre, siden jeg er nybegynner..
Har kikket på palettciklide, kunne det vært noe, eller blir det for liten plass for dem?
Vurderer å bytte ut to av guppyene med noe annet, da jeg ser at det blir i overkant mye yngel med fire guppyhunner ;P
Noen forslag til hva slags fisk som kan passe inn her? Vil gjerne ha fisk med litt farger, og som er ganske enkel å ha med å gjøre, siden jeg er nybegynner..
Har kikket på palettciklide, kunne det vært noe, eller blir det for liten plass for dem?
Postet 02.04.11 kl 02:12
Endret: 18.04.11 kl 22:29
Bytt ut guramiene og guppyene med paletter? i beskrivelsen av palettene står det at de bør bo alene i den oppgitte akvariestørrelsen deres, vil tro at dine ti liter utgør liten forskjell på det..
Guppy er fine å se på, men de yngler da som kaniner :P
Guramiene vil kanskje ikke trives sammen med territoriale paletter i lek.
Ancistrus seiler som regel sin egen sjø har jeg funnet ut
Et annet forslag kan være å bytte ut guppyene med Dronningrasbora. har disse selv, og en stim på ti femten stk vil se veldig bra ut. Spørsmålet blir bare om du vil få en overbefolkning der inne, hvis du går for noe slikt. Men har du et bra filter, og god rutine påvannbytter så vild et kanskje gå.
Men om du vil gå for paletter, så tror jeg nok at du bør ha bare et par av de, og ikke noe annet enn kanskje ancistrusene. Utrolig flotte farger på palettene
løkka tell
Guppy er fine å se på, men de yngler da som kaniner :P
Guramiene vil kanskje ikke trives sammen med territoriale paletter i lek.
Ancistrus seiler som regel sin egen sjø har jeg funnet ut
Et annet forslag kan være å bytte ut guppyene med Dronningrasbora. har disse selv, og en stim på ti femten stk vil se veldig bra ut. Spørsmålet blir bare om du vil få en overbefolkning der inne, hvis du går for noe slikt. Men har du et bra filter, og god rutine påvannbytter så vild et kanskje gå.
Men om du vil gå for paletter, så tror jeg nok at du bør ha bare et par av de, og ikke noe annet enn kanskje ancistrusene. Utrolig flotte farger på palettene
løkka tell
Postet 02.04.11 kl 02:30
Postet 02.04.11 kl 09:49
Postet 02.04.11 kl 16:45
Postet 03.04.11 kl 20:21
skal ha nytt akvaruim på ca 100- 150 l. om en måndes tid. Var i dyrebutikken idag å spurte om jeg kunne bytte guppyene mot noe annet, men det gikk ikke pga smittefare. Hun anbefalte å sette inn en dvergscalare, da disse spiser guppyyngel? så da kan jeg jo kanskje putte guppyene mine sammen med to scalarer i det nye akvariumet? eller åssen vil det gå? haha... jeg er ganske grønn på det her...
Et annet spørsmål, åssen er det å ha kampfisk sammen med dronningrasbora?
Et annet spørsmål, åssen er det å ha kampfisk sammen med dronningrasbora?
Postet 14.04.11 kl 19:54
Postet 17.04.11 kl 23:03
Hadde helt klart funnet noe litt sprøtt å ha i bunnen. En svær flokk kuhlii er bare noe av det morsomste som finnes, herlighet så mye teit de kan finne på Samme med corydoras, bare pass på underlag da. Nydelige "duster"
Selv er jeg gørrsvak for labyrintfisk og hadde nok hatt en kampfisk, en liten gjeng rasbora el samt noe morsomt noe i bunnen. Da har man alle sjikt utfylt med snill, pen og morsom fisk. Ancistruser er einstøinger, teller aldri med min når jeg snakker om fiskene i karet engang, den eeeer bare der. :p
Selv er jeg gørrsvak for labyrintfisk og hadde nok hatt en kampfisk, en liten gjeng rasbora el samt noe morsomt noe i bunnen. Da har man alle sjikt utfylt med snill, pen og morsom fisk. Ancistruser er einstøinger, teller aldri med min når jeg snakker om fiskene i karet engang, den eeeer bare der. :p
Postet 18.04.11 kl 00:38
da tror jeg kanskje det blir en kampfisk, dronningrasbora og en ancistrus i 70 l.
Og rubingurami, guppy, en anicstrus og to scalarer i det nye... kanskje corydoras også. sprøs hva jeg får plass til da, hvor stort det blir..
egentlig har jeg lyst til å ha stimfisk i det nye store akvariumet også, men det blir jo kanskje for mye.... da kunne jeg jo flytta dronningrasboraen også i det nye.
Og rubingurami, guppy, en anicstrus og to scalarer i det nye... kanskje corydoras også. sprøs hva jeg får plass til da, hvor stort det blir..
egentlig har jeg lyst til å ha stimfisk i det nye store akvariumet også, men det blir jo kanskje for mye.... da kunne jeg jo flytta dronningrasboraen også i det nye.
Postet 18.04.11 kl 19:40