Forslag til fisk?
Jeg har en 70 l. hvor det bor tre honninggurami, fem guppyer og to ancistrus. Akvariumet har ganske mye planter og avrundet stein/grus.
Vurderer å bytte ut to av guppyene med noe annet, da jeg ser at det blir i overkant mye yngel med fire guppyhunner ;P
Noen forslag til hva slags fisk som kan passe inn her? Vil gjerne ha fisk med litt farger, og som er ganske enkel å ha med å gjøre, siden jeg er nybegynner..
Har kikket på palettciklide, kunne det vært noe, eller blir det for liten plass for dem?
Vurderer å bytte ut to av guppyene med noe annet, da jeg ser at det blir i overkant mye yngel med fire guppyhunner ;P
Noen forslag til hva slags fisk som kan passe inn her? Vil gjerne ha fisk med litt farger, og som er ganske enkel å ha med å gjøre, siden jeg er nybegynner..
Har kikket på palettciklide, kunne det vært noe, eller blir det for liten plass for dem?
Postet 02.04.11 kl 02:12
Endret: 18.04.11 kl 22:29
Bytt ut guramiene og guppyene med paletter? i beskrivelsen av palettene står det at de bør bo alene i den oppgitte akvariestørrelsen deres, vil tro at dine ti liter utgør liten forskjell på det..
Guppy er fine å se på, men de yngler da som kaniner :P
Guramiene vil kanskje ikke trives sammen med territoriale paletter i lek.
Ancistrus seiler som regel sin egen sjø har jeg funnet ut
Et annet forslag kan være å bytte ut guppyene med Dronningrasbora. har disse selv, og en stim på ti femten stk vil se veldig bra ut. Spørsmålet blir bare om du vil få en overbefolkning der inne, hvis du går for noe slikt. Men har du et bra filter, og god rutine påvannbytter så vild et kanskje gå.
Men om du vil gå for paletter, så tror jeg nok at du bør ha bare et par av de, og ikke noe annet enn kanskje ancistrusene. Utrolig flotte farger på palettene
løkka tell
Guppy er fine å se på, men de yngler da som kaniner :P
Guramiene vil kanskje ikke trives sammen med territoriale paletter i lek.
Ancistrus seiler som regel sin egen sjø har jeg funnet ut