Syk gullfisk!

Hei.

Jeg har to gullfisker i en gullfiskbolle. For et par uker siden merket jeg at den ene av de to oppførte seg litt merkelig. Den "lente" seg på en måte mot glasset på bollen, altså den lå på skrå mot glasset. Når jeg kom inn i rommet hvor bollen sto, svømte den rundt som vanlig.

For to dager siden ble det en del værre. Om den syke gullfisken svømmer rundt i bollen, virker det som den blir dratt opp mot overflaten - og lar den det gå så langt, bikker han rundt og ligger på ryggen (slik dødefisker flyter). Pga. dette virker det som han passer på å svømme hele tiden, så han ikke skal havne på ryggen.

Nå begynner jeg å lure litt på om det er noe jeg kan gjøre.

Noen som har en idé på hva dette kan være for noe?
Det høres ut som problemer med svæmmeblæra, uten at jeg kan voldsomt mye om det. Det står bitte litt om det i Frank Angells artikkel om sykdom et godt stykke nede på siden.

Men skal du få virkelig god hjelp så må du legge tråden i riktig forum og gi litt mer informasjon, slik at de rette personene ser tråden og får vite det de trenger for å gi god hjelp. Øverst på sykdomsforumet ligger det en sticky med en liste viktige punkter som er minimum av informasjon.

Men bare setningen "gullfisk i bolle" er nok lett forklaringen på hvorfor fisken er utsatt og lett blir syk. Gullfisk hører ikke hjemme i boller, til det blir de alt for store. Les litt på profilen til gullfisk i fiskebasen så finner du ut litt mer om saken. Fisk er som folk, lever vi under dårlige forhold så får vi dårligere trivsel og dårligere immunforsvar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap