Fisk og planter i tyrkia?

Hei, skal til Tyrkia senere i sommer. Jeg lurer på om det er noen vilt levende fisk, snegler, reker eller planter der? Er det lovlig å fange/plokke disse (om jeg finner) å ta med hjem?
Akvariefisk
Tropiske akvariefisk kan fritt innførast til Noreg frå EU/EFTA-land. Reisande skal uoppfordra vise fram dyr og dokument for Tollvesenet ved grensepasseringa. Kontakt Mattilsynet for meir informasjon om veterinærreglane for innførsel av tropiske akvariefisk frå land utanfor EØS, og dessutan tempererte akvariefisk.

Når det gjelder planter, så er det ikke lov å ha med planter som står i jord. Altså bort med potter og steinull, eller hva det er de står i...
Ok. Skal jeg bare putte plantene i en pose og legge dem i kofferten med klær? Skal posen være med eller uten vann? Kan jeg putte fisk i en stor flaske pakke inn i klær, å putte i kofferten? Er denne måten 100% lovlig?
Mona Strand
Kan jeg putte fisk i en stor flaske pakke inn i klær, å putte i kofferten? Er denne måten 100% lovlig?

100% ULOVLIG. Tyrkia er ikke medlem i EU/EØS/EFTA. Kontakt mattilsynet for info om evnt lovlig import fra Tyrkia
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap