Er dette en gravid rød platy eller en ballong platy???

Trenger hjelp.. Tror de er gravide, for det sa de i dyrebutikken.. Men har begynt å lure om de bare er feil avlet, slik at det har blitt ballong platy???

Takk for svar
Inaktiv bruker
Du skal ikke se bort i fra at de er drektige, Platy og sverddragere OSV. Er ofte det.
Denne typen platy er vell det de kaller for Korall-Platy eller er det den de kaller for mikke mus platy, usikker på akkurat det, men rein platy er det ikke.
men det er en mulighet for at de faktisk bare ser slik ut? :P
Inaktiv bruker
Joda, men jeg synes jeg ser en sort flekk der bak.
Platy er blandt de fiskene som kan holde på sperm til de er klare for å formere seg.
helt opp til 72 dager. Så med rett vann å god mat (Trenger ikke være så mye)
Litt mygglarver og god flakfor sånn at de virkelig trives så blir det fort yngel ja.
da er det bare og håpe er hvertfall to hunn platy
Det er korallplaty, og de er avlet til unaturlig form. Men det er hunnkjønn av platy, så da er de (nesten) garantert drektige uansett.
Gravid platy
Hei! Kom det noen babyer ut av dine?
Er ganske fersk på dette, og ser at mine to har blitt enorme siden jeg kjøpte de for 6-7 uker siden..Kan denne være gravid? Er det i såfall samme prosess som Guppy, at de burde føde "naturlig" og at ungene gjemmer seg under planter?
Det er nok en dame som snart blir mor ja. Samme for alle levendefødere, de ordner sakene flott helt selv, og noen små overlever hvis det er skjulesteder nok i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Christine Sundseth Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap