Slørhale ser slappe ut.

Madammen har vert og kjøpt noen slørhaler.. Den ene døde her om dagen.
og 2 andre ser skikkelig slappe ut. Di svømmer med halen oppover og hode nedover heile tiden.
Di er mye i ro også og bare ligger og flyter midt i akvarie og ikke beveger seg mye mens di siger sakte opp til toppen.

Eg kan ikke se noen tegn til sykdom på di.

Di andre fiskene stor trives og vann verdiene er fine.

Er dette bare rett og slett dårlige fisker fra en oppdretter eller er det no galt i akvarie som eg ikke har funne ut av enda.

PS: har en større slør hale variant som ikke preger noe av dette + 3 andre små.
det kan være så mye men hva er temperturen i karet dette kan være en årsak de trives fra 10 grader til max 23 det står 35 i info her men de jeg kjenner som driver med disse sier max 22
Hvor stort er akvariet? Hva er vannverdiene? Hva slags filtrering er det? Hva er vannbytterutinene dine?
Slørhaler har ofte problem med svømmeblære. Utrolig nok har jeg sett slørhaler hente seg inn igjen etter noen uker.
Kare er på 343L med 24 grader.
Vann bytter vi ca 20% hver uke.
Har 7 i ph..
Ikke no nitrit i kare.

Så føler ikke at det skal være no galt.
Har ei eheimer utvendig pumpe.. Husker ikke modellen men er en slikk trykk knapp på toppen for og pumpe vann i pumpa hvis den har vert tømt.

I dag fant vi en av di andre som så dårlige ut død. No er det bare en igjen av di..

Di andre klarer seg heilt fint da. Merke ikke no på di.
Disse er jo di som skal være mest hard føre av di fleste fisker da.
ps: kan jo prøve og senke tempen til 23.. Men vil ikke gå no lavere pga di andre fiskene som er i karre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap