Ensom gurami
Jeg fikk meg to gull guramier fo to måneder siden, for en måned siden døde hunnen og nå ser det ut som hann-guramien er veldig ensom. Jeg har andre fisk i akvariet og guramien spiseren sjelden gang. Men for det meste holder den seg i toppen bak en flyteplante hele tiden. Skyldes dette mangel på en hunn eller noe? Eller kan det være noe annet som gjør at guramien holder seg langt unne de andre fiskene.
Da jeg fikk den, og da begge guramiene levde så de begge veldig fornøyde ut, men nå er han helt alene. Kan denne fisken dø?
Da jeg fikk den, og da begge guramiene levde så de begge veldig fornøyde ut, men nå er han helt alene. Kan denne fisken dø?
Postet 05.01.12 kl 21:33
:)
Hei, jeg har hat gurami en del år no, og min egen erfaring me de er at de liker best å være en stor sosial flokk. jeg har separert de et par ganger under ny innredning av akvariet når de er elene eller 2 blir de veldig rolig og lite aktiv i forhold til når jeg har 8 stk i lag. da er de konstant aktive og nyskjerrig på alt som skjer utenfor og inni akvariet.
mitt tips er enten skaff deg flere eller gi den ene du har bort.
mitt tips er enten skaff deg flere eller gi den ene du har bort.
Postet 05.01.12 kl 22:21
Postet 05.01.12 kl 22:24
Takk for svar
Jeg merker godt at den føler seg ensom, litt usiker om jeg har plass i akvariet til en ny fisk så jeg kan jo gi den bort vis noen vil ha en.
Vet noen når maksgrensen av fisk til akvariet går?
Vet noen når maksgrensen av fisk til akvariet går?
Postet 06.01.12 kl 14:51
:)
alt det ligger i hvor stort akvariet og filtrering er.
Postet 06.01.12 kl 16:10
Postet 07.01.12 kl 16:30
Postet 19.01.12 kl 21:47