Hvilke fler fisker ?

Hei!
trenger litt forslag til hvilke fler fisk(er) jeg kan ha i min 200l.
For tiden har jeg:

2x black ghost
1x gibbicep
4x scalare
3x palettciklider
2x pansermaller
Pansermaller bør være flere i stim sammen, helst 6+ av samme art, så det er jo kjekt å begynne der?
Godt forslag!
Jeg har faktisk noen ulike pansermaller jeg skal overføre fra det andre akvariet til 200literen, har bare glemt det!

Andre forslag ?
Black ghost og gibbiceps trenger større kar enn det du har, så de ville eg kvittet meg med.
4 scalarer virker også litt voldsomt, synes eg.

Palettciklider, pansermaller og Ancistrus er en kombinasjon eg har holdt, og eg synes det gikk bra. Palettene la egg i en halv kokosnøtt, og der kom ikke Ancistrusene til. Coryene fikk heller ikke bank.

Perleguramier og en fredelig stimfiskart i tillegg kanskje?
Tiril Leganger
Godt forslag! Jeg har faktisk noen ulike pansermaller jeg skal overføre fra det andre akvariet til 200literen, har bare glemt det!

Det er ikke bare å pøse sammen flere ulike Corydoras. Det er snakk om en gruppe av samme art, for at de skal trives optimalt. Ikke kreti og pleti kastet sammen av flere ulike arter. Det er ikke det samme for Corydorasene. De trives aller best sammen med sine egne.
Har du flere ulike, bestem deg for hvilken av artene du vil satse på, og selg resten til folk som har dem fra før. Så kan de få komme til grupper av sine egne arter. Så kjøper du flere av den ene arten du bestemte deg for å beholde. Minimum 6 stk, helst flere. De trives å være mange sammen.

Du har allerede fisk som blir altfor store og plasskrevende for en liten 200 liter; gibbiceps og black ghost. Jeg ville anbefale deg å selge disse fiskene til noen som faktisk har plass til dem. Vær kritisk til hvem du selger til, og spør etter akvariestørrelsen de har! Leverer du dem tilbake til butikken, så havner de vel bare hos noen andre som har for lite kar igjen...

Ikke kjøp fisk etter innfallsmetoden, ikke kjøp fisk uten å sette deg ned og lese om dem først på forhånd. Finn ut fôring og hvilken størrelse de blir, samt hva minimumskrav til akvariestørrelse er.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap