Hvor mye fisk i 54l???

Har hatt akvarie i 1/2 år nå, men ønsker å endre litt på det ettersom jeg også har fått tak i ett 45l hvor jeg skal ha noen guppy, platy og yngel i.

I det på 54l så planlegger jeg å ha 15 kardinaltetra, 3 corydoras, 5 Otto, + noen reker og noen snegler. Er dette for mye eller har jeg fremdeles plass, eller burde jeg endret noe på det? Setter pris på all info.
gundersen
Har hatt akvarie i 1/2 år nå, men ønsker å endre litt på det ettersom jeg også har fått tak i ett 45l hvor jeg skal ha noen guppy, platy og yngel i. I det på 54l så planlegger jeg å ha 15 kardinaltetra, 3 corydoras, 5 Otto, + noen reker og noen snegler. Er dette for mye eller har jeg fremdeles plass, eller burde jeg endret noe på det? Setter pris på all info.

Det jeg helt sikkert vet er at man minst skal ha 5-6 coryer av en art i et kar. Da dette er en stimfisk! De vil ikke trives alene.
Til coryer må du osså ha sand. Da dette er superviktig! Viss man ikke har sand vil de fantastiske bartene bli sliptbort! Det vil osså dannes almoniak i grusen som vil få infeksjoner hos coryene! Så alle coryer Må ha sand!
Inaktiv bruker
Vanlig cory skal ha større plass, men om du går for Pygmecory kan du ha en 10stk av dem. Så skulle det vell gå greit.
Spock
Vanlig cory skal ha større plass, men om du går for Pygmecory kan du ha en 10stk av dem. Så skulle det vell gå greit.

Ikke for å hvere kverulant, men sa jeg eller han at han skulle ha enspesiel type cory?
Inaktiv bruker
palett chikliden
[QUOTE=Spock]Vanlig cory skal ha større plass, men om du går for Pygmecory kan du ha en 10stk av dem. Så skulle det vell gå greit.

Ikke for å hvere kverulant, men sa jeg eller han at han skulle ha enspesiel type cory?

Ikke for og kverulere men hvem sa at det var til deg? Var ikke du som startet tråden vell? Nei, tenkte meg det...
Går fint å ha coryer i 54 litere ,de fleste mine går ikke i større kar, men en trenger jo ikke veldig de som blir størst da
Selvfølgelig er det flott hvis man kan tilby de større plass ,men ser ikke det egentlig som noe stort problem.

Ottoer ville jeg vært litt forsiktig, med da disse lever av alger og dette er det kanskje ikke nok av i et nytt kar. De kan være litt vanskelig å holde pga, dette ,de sulter simpelten ihjel

Kardinaltetraene ville jeg for min del ikke holdt i en 54 liter da jeg føler at disse trenger større plass.
En annen liten flott og fargerik fisk er Ildtetra Synes ikke bildene gir disse full rettferdighet når det gjelder fargene,hos meg er de knall orangerøde og lyser veldig godt opp i akvariet.
Spock
[QUOTE=palett chikliden][QUOTE=Spock]Vanlig cory skal ha større plass, men om du går for Pygmecory kan du ha en 10stk av dem. Så skulle det vell gå greit.

Ikke for og kverulere men hvem sa at det var til deg? Var ikke du som startet tråden vell? Nei, tenkte meg det...

Unnskyld missforstod deg der i stad. Jeg trode du snakket til meg.
palett chikliden
Til coryer må du osså ha sand. Da dette er superviktig! Viss man ikke har sand vil de fantastiske bartene bli sliptbort! Det vil osså dannes almoniak i grusen som vil få infeksjoner hos coryene! Så alle coryer [B][/B]Må ha sand!

Jeg har sand i akvariet allerede, så det er ikke noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap