Malawi kjønnsforsjeller

hei skulle ønske man kunne se hva som var kjønnforsjellen på malawi fisker ? noen som har klart det eller vet åssen :/
den eneste forskjellene til Melanochromis auratus som jeg kjenner til er det at hoss hannene er stripene mere blåsvarte.

hoss mange fisker(tror også noen malawi sorter har det sånn) er det sånn at hannen har egg 'mønster' på buk finnen rett under *avløpet* deres men hunnen kan også ha sånn mønster men hoss hannene er disse plekkene MYE større en homm hunnene
Hos voksne mel. auratus er det vel ganske greit å se forskjell? Hunnene er gule, hannene er mye mørkere (blåsvarte, som du sier), mens begge har sorte og hvite striper. Eller?

Edit: skriveleif
Hvorfor tror du det? Jeg syns det ser ut som en hunn, men jeg kan jo ta feil.
fuzz
Hvorfor tror du det? Jeg syns det ser ut som en hunn, men jeg kan jo ta feil.

må nesten si meg enig der, siden den har lys gulfarge og stripene ser nesten brunsvarte ut....
Hos de fleste voksne Malawi-ciklider så kan du se kjønnsforskjell på finnene.
Hannen har lengre og spissere ryggfinne og analfinne. Finnene ender ved halens halve lengde.
Hunnene har kortere og mer avrundete finner. Finnene ender ved haleroten.

I tillegg har hanner to små hull under, mens hunner har et lite og et litt større.

Litt generelt forklart
Vanskelig å se de finnene på bildet ditt.
Malawi
jeg har en blå også,., tussen takk for info setter stor pris på det
På auratusene er hunnene gule med blå striper, hannene er blå med nesten sorte striper. alfa hannen kan bli helt sort.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap