To fisker i karet som er bestevenner, men hvilken type fisk?

Hei

Fikk flere fisker av en som hadde fått karet sitt lekk, fikk en gjeng med den som minst på bildet.

Men nå er det bare de to her igjen (bilder) følger, og de ser ut til å være verdens beste venner

Akkurat nå, så ser det ut til att dem forsvarer en kokosnøtt hule med livet som innsatts, kan dem to få yngel i sammen? (ja vet det er "feil" blanding da)

Frode
hei Frode
disse to er kjæreste par de.

og snart får de nok små babyer

de er blåøyde tigerciklider

det første bilde er jente og den andre er gutt.

Hei

Så de er samme type fisk? Bare han og hun fisk da?

Frode
Bilde nr 2 ser veldig ut som blåøyd tigerciklide, og bilde nummer 1 er sikkert det også. Jeg har slike, og har hatt yngel på de. Hunnen forandret veldig farge under yngeltiden, så selv om hun ikke ser helt lik ut kan de godt være samme art.

Mitt par ble fullstedndig gale når de fikk unger, forresten. Var ikke lett å være annen fisk i det karet da. Kom hjem fa jobb en dag og så ALL annen fisk klistret opp til glasset på motsatt ende av karet. Når de så mye som prøvde å SE innover i karet kom en av tigerciklidene som en rakett og jaget de inn mot glasset igjen. Så så jeg at det var yngel på gang. (første gang noe ynglet hos meg, var ikke helt stø på ting).

Fikk i alle fall evakuert de andre fiskene til et annet kar og av ca. 25-30 yngel ble det 6 nye fisker.

Det var en artig tid å følge med på
Nå er dem i ett kar med mine kjære l-144 og han fisken (tiger) er veldig etter de gule mallene mine, men jeg vet ikke om han faktisk vil spise de gule mallene eller bare skremme dem.

Har de en historie om å spise andre fisk? De har ikke egg/yngel pr nå.

De ble flytta i dag fra malawi karet (hvor de ikke fikk fred i hele tatt) til ett annet kar men der er som sagt l-144 pluss x antall guppy og sverddrager

Frode
Jepp, da har dem jammen lagt en drøss med egg i malle hula mi

Da er det bare å vente da.. noen som vet hvor lang tid det tar fra egg til yngel?

Frode
2 dager ca fra egg til wigglers så 2-3 nye dager før de er frittsvømmende, om jeg ikke husker feil
Hei

Takker for svar De (foreldrene) ble flytta dit for 2 dager siden og allerede er eggene lagt, det må da være gode forhold i den tanken etter alle som har fått yngel der.

Ser mamma'n og pappa'n vokter hula nå, kanskje de er wigglers i morgen, og fritt svømmende mot helga da, gøy er det uansett

Frode
Tilfeldig bekjentskap
© Christine Sundseth Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap