Fisk sporløst forsvunnet.

Eg har 2 fisker nå (rettere sakt, hadde). En sånn vanlig sugemalle, ligger på nr.1 av top 100 fisk. og en kuhlii ål, Tror det er navnet.

I dag skulle eg gjøre rent i akvariet og fant bare ålen. Eg har tatt opp alle plantene. den kan ikke komme seg inni filteret. og eg hadde tanken helt tom for gjenstander. bare grus og ålen var igjenn.
Lokk har eg også men sjekka på gulvet for sikkerhets skyld.
Så grundig gjennom plantene og gjorde rent i akvariumet.

Så den sist for 2 dager siden. I går så eg den ikke men tenkte kansje den gjemte seg blant plantene eller noe.

Grunnen til eg bare er 2 er for og se om de overlever i de ny oppstartede akvariumet, har ikke kjøpt flere enda.

Men hvor kan den andre ha blitt av?

Teorien min til nå er at den kan ha dødd. Og at kuhlii ålen har spist både kjøtt og ben. da de står at de er kjøttetere.

har hatt fult i snegler de siste dagene også vist det kan ha noe og si.
den ble 2 uker gammel ser det ut som :S
Har selv mistet en blå acara som var ca.12-14 cm, sporløst forsvunnet i akvariet, men regner med ciklidene har tatt den. Finner ingen rester i det hele tatt. Har hatt to av dem, pigg og friske, så bare borte. Tett akvarie, så kan overhode ikke bare forsvinne i lufta.
Kanskje den bare har dødd plutselig og blidd fortært av snegler?

Har selv sett snegler ta "beina fatt" og skynde seg så fort de ser noe som ligner en død fisk..det er nok at de ligger og er døende, så kommer sneglene som regel og vil ordne opp.
Har ingen snegler mer i akvariet, tidligere hadde jeg kjøpt en del posthorn, fy f.. for en pest og plage, formerte seg noe enormt. Da jeg skaffet meg ciklider, var det nam nam for dem. Ofte slamsuging, redusert med mat, så fikk jeg bukt med det problemet. Tror nok ciklidene har hatt godt måltid.
Til førstnevnte som stilte spørsmål hvor det ble av malla som han mistet. Jeg har en del kuli ål selv, jeg må ofte bare tømme ut av malle hule for 144 yngel, får være dessert for fiskene. Her ser jeg kuli ålene er med på matgildet. Har sajika som har ofte yngel, vokter yngel som de har, men kuli ålene har nok sin metode. De bare blir tykkere å tykkere) Men en så stor fisk som blå ackara borte, det er bare ubegripelig,frisk og pigg, så bare borte.
Ancistrusen min støvsuger ofte utløpsrøret på pumpa mi. Kan bli der en stund til tider. Blir litt dårlig sirkulasjon i akvariet mens han jobber/ sover der inne
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap