Endring i sammensettning i 180 liter - forslag?

Jeg begynner å gå litt lei sammensetninga mi av fisk, så jeg lurer på om jeg skal gjøre en stor endring. Jeg har veldig rolige fisk, som går fint sammen og trives godt. Hehe det at de trives godt gjør at de aldri dør, så det blir ikke noen naturlig utsifting av fisk her :P

Det er et 180 liters julwel-kar med orginal pumpe.
Ph:
Gh:
Kh: har ikke måleutstyr

Det som går i akvariet nå er:

- Noen ottoer og 5 SAE. Disse får bli
- 8 Fantomtetraer, disse begynner å bli gamle, så ikke noe å selge/gi bort, men de tror jeg skal få flytte til 60 litern og håpe de ikke napper finner på kampfisken som går der som har mye lengre finner enn de de går med nå.
- 4 kampfisk, en jeg ikke er sikker på om er en veldig pen hunn eller plakathann. Disse er jeg ikke sikker på hva jeg vil gjøre med. De er veldig koslige og tamme.
- 6 coryer. De får bli om jeg ikke får noen nye bunnfisk, ellers kan de sikkert gis bort/selges.

Jeg har lyst på fisk med mer farger og mer aktivitet.

Skulle veldig gjerne hatt praktbotia, men jeg syns 180 liter er litt for lite for dem, så det får forbli en drøm foreløpig.

Noen barber står høyt på ønskelista.
- Cherrybarbe (kanskje litt kjedelig?)
- Praktbarbe
- Tigerbarbe

Jeg har faktisk tenkt litt på scalarer også. Kanskje ikke veldig fargerike eller aktive, og en dårlig kombi med barber (?), men de er til vurdering

Noen forslag til spennende, fargerik fisk?

Ellers har jeg veldig lyst på Gabonreke. De hadde noen skikkelig kule noen på dyrebutikken her Men må bestemme meg for hva annet jeg vil ha, før jeg bestemmer om jeg kan ha. Kanskje ikke en veldig god kombi med å ville ha mer aktive fisk.

Skal måle vannverdier og redigere innlegget etterpå, men har brukt å ha en pH rundt 7, muligens bittelitt under siden jeg har fått oppi en svær rot. Det er tett beplanta med flyteplanter og svære røtter og veldig mye gjemmeplasser.

Såh jeg vet ikke helt hva jeg vil ha jeg. Noen som kan hjelpe meg litt med ideer?
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap