Jeg har et 675l (150x75x60) akvarium med tilhørende 120l sump. Karret er nå helt tomt for fisk, og skal forbli det i noen uker til. Jeg aspirerer til å dekke bunnen av karret med et teppe av cuba, om jeg får dem til å gro tilstrekkelig. Ønsker å kunne ha en del planter og mose.
Jeg vet at jeg ønsker å ha noen reker. Tenker da Caridina japonica (Amano) reker og kanskje en større vifte reke eller to. Utover dette kunne jeg tenk meg en stim samt noe større fisker. Spørsmålet er om noen kan hjelpe meg med tips om hvilke stimfisk som passer sammen med hvilke større fisk. Det er jo fint om den større fisken skremmer stimfisken nok til at den stimer, men at den ikke spiser eller plager simfisken utover å hold den i stim.
I første omgang tenkte jeg ikke å ha så mange forskjellige fiske typer, men jeg er åpen for forslag. Dvs at et forslag som en skog med kardinal tetra og noen diskus er noe jeg har tenkt på, men er usikker på hvor godt de går sammen. Som sagt alle forslag mottas med takk. (Bildet er av karret nå i innkjøringsfasen)