Hjelp meg med valg av fisk.

Holder på å lage nytt akvarie av noe glassrester jeg hadde liggende i kjelleren. En 240liter, med målene 217 lengde* 40bredde *28 høyde.
Hoverfokuset vil nok bli på corydoras og noen maller. Men disse må jo ha selskap.

Er nok litt rusten på det meste, så tips mottas med takk.
Hvorfor ikke rent cory kar? Det er jo langt, men ikke så høyt så begrenset der på hva du kan ha. Men reker er også flotte og eplesnegler. Hade en haug reker, 6 cory og 4-5 eplesnegler og 2 sebrasnegler i en 90 liter. Kjempe flott. Trenger ikke mer i mine øyne. Coryene skal tilbake i det karet der med tiden, skal bare fikse litt mer der først

Mulig øksefisk kan gjøre seg i vannflata uten at jeg har sjekket hva de krever. Evt stimfisk om det ønskes, men da utgår reker evt da Dvs jeg har dårlig erfaring med reker + fisk (nanofisk er vist ok, ikke prøvd)
Hva med ildtetra? Eller en type smykketetra?
Hei Pål

Nå vil jeg tro at det er forskjellige vannverdier ute å går på de forskjellige Cory også

Men en fisk som jeg synes er stilig og som skaper litt liv i karet er
ColombiaTetra
En stim på 6 - 8 stk

Disse vil ha friskere farger jo mere dempet men ikke skumring det er

Den har ett røft utsende synes jeg og er en aktiv fisk.

Men alt kommer selvsagt ann på de vannverdien som trengs til hovedattraksjonen i karet ditt
Her er forresten akvariet. Halvferdig.

Når det kommer til stimfisk jeg har sett lokalt, er det vel colombiatetra, venusfisk, øksefisk og danio jeg vurderer mest.

Men det kan fort bli at jeg tar meg en tur utenbys for å handle litt.
Viftereker er jo også fine skapninger.
Nydelig kar Pål! Det gir virkelig store muligheter med så stort bunnmål. Håper du spanderer noen filmruller framover på prosjektet ditt he he he.

Simen
Tusen takk Simen. Jeg er veldig fasinert over fisk som holder seg mest på bunnen, så bunnarealet har vært høyt prioritert denne gangen.
Dette blir bra.
som sagt over, du får spandere noen filmruller *S*
En hel elv! Når det gjelder fiskevalg - Dahls Dyrerike har åpnet nettbutikk med fiskeliste, de sender ser jeg. Aquamanias har også kjelleren stapp full, men han sender ikke lenger.

Holder på å lete etter toppfisk i lave kar selv, et tips er å sjekke biotopen til hovedfisken når du kommer så langt, da skal de jo ha samme vannverdier i det minste. Og bakevjer går det an å lage med innredningen håper jeg...
Linda W
En hel elv! Når det gjelder fiskevalg - Dahls Dyrerike har åpnet nettbutikk med [URLBLOCK1], de sender ser jeg.

Tusen takk, det var helt nytt for meg.
Vurderer sånn smått å få med meg storauksjon i Trondheim i helga, men jeg får se hva lommeboka tilsier
Har silikonert ferdig ikveld, og må si jeg er enormt imponert over nyutstyret. Bruker en luftdrevet fugepistol og kompressor. Hele jobben var over på et kvarter.

Neste delprosjekt blir å bygge bord til dette. Men først har jeg en gang å male. Kan ikke si jeg gleder meg til den jobben. Men har jeg tatt første strøk, må jeg vel ta det andre også.
Tror jeg går for et oppsett med ancistrus, colombiatetra, pansermaller og noen sommerfuglciklider.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap