Liten, fredelig stimfisk

I det siste har jeg hatt litt lyst til å hive ut sebrafisken og få meg en fredelig og rolig stimfisk som ikke blir så stor. Jeg har sett litt på sherrybarbe, men jeg syntes den har så stor forskjell på hann og hunn. Setter nemlig pris på at de er ganske jevne i farge og størrelse. Altså en "typisk" stimfisk.

I karet på 125l er det:
1+3 voksne guppy og 3 yngel
1 hannplaty
1 hannansictrus
4 sebrafisk
5+2 amanoreker
9 eplesnegler

Det var altså en liten fredelig og rolig stimfisk jeg ville ha.

Må bare informere om at akvariet mitt på profilen har en riktig antall planter, dyr og fisk og riktige vannverdier. Men bildet var fra da det var nyoppsatt *sukk*.
Mine stjernedanio var fredelige nok, men så de aldri. Pysete fisk, bare gjemte seg.

Går det virkelig bra med platy/voksne guppy og aminoreke..? Der satte du meg på en ide..
Jada! Jeg har hatt dem i over toår, og ingen har prøvd å "avbeine" dem! da vi kjøpte dem, hadde vi ikke peiling på at vi gamblet med rekeliv... Typisk dyrebutikker

Stjernedanio? Litt skeptisk... Ser liksom for meg at de blir spist opp. Men de spiser ikke guppyyngel?
Evt. parfisk
Etter å ha tenkt litt, kan jeg også tenke meg par med ganske store fisker, ca 10cm, som blikkfang.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap