Tynn ancistrus

Har en ancistrus som ser litt mager ut på "undersiden" - ser det når den suger på glasset. Har prøvd å ta bilde, bildet ser dere nedenfor.
Er dette noe å være beskymret for? Den virker helt frisk.
[img]http://bildr.no/thumb/1306065.jpeg[/img]
Ser innsunken ut, ja. Hva forer du med, hvor ofte og mye ?
Jeg kjøpte 3 stk for 3 dager siden. De andre ser rimelig pigg ut.

Akvariet de har komt til no, har en del alger. Skal jeg bare avvente å se om han "legger litt på seg" eller burde jeg gjøre noe?
Syk?
Selv så opplever jeg alltid ancistrusen som en aktiv og sulten fisk, de er som regel rimelig aktive fra dem er små, så jeg hadde fulgt litt extra med fisken en dag eller to, om det ikke er no bedring, test vannet ditt for verdier, og om de er bra, få fisken ut fortest mulig, da det kan være noe sykdom.
Ancistrusen sutter over alt, slik som alle de andre. Den virker mao helt frisk, eneste er at den virker tynn på undersiden...
Siden fisken ble kjøpt for noen få dager siden, vet jeg rett å slett ikke om den hadde tilgang på noe særlig med mat.

Alle vannverdier er bra - bortsett fra at jeg har ganske høye verdier av nitrat.

Ancistrusen ser faktik slik ut:http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1066179-HJELP-tynn-ancistrus

skulle nesten tro det var min

verdt å nevne at jeg kjøpte 3 ancistruser som kom fra samme kar, dersom det er snakk om en parasitt, burde vel de også ha det?

Ser forøvrig at det er helt hinsides mange tråder om dette, virker kanskje som at dette er et problem med ancistrus.
Du skriver ingenting om du forer med annet for så jeg ville ha kjøpt inn malle mat da dem skal ha variert kost.

Regner med at du har lest info om den, men limer inn fordet
Spiser det meste, blant annet alger, men trenger også annet fór som algepellets, grøntfór (agurk, squash, erter) o.l.. Spiser også kjøttbasert føde som røde mygglarver, fòrtabletter o.l.

Til mine maller bruker jeg.
JBL NOVO TAB/FECT
Ocean Nutrition Algae Wafers
Tetra Pleco tabletter
Tropical Pleco's Tabin

Har prøvd med grønt for, men ingen bryr seg om det.

Ellers bruker jeg til mine andre fisker så dem får i seg dette også.
Frosne sorte mygglarver,
TetraRubin
TetraMin
Dr. Bassleer Biofish food
JBL Novo Prawn (rekemat)

Oksehjerte til kos.
Denne er mest sannsynlig underernært og bør hurtig fetes opp. Ancistrus skal hovedsakelig ha vegetabilsk føde, men også litt animalsk.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap