Fluval edge oppstart

Etter at edgen har vært nede en stund har jeg nå lyst til å starte på nytt igjen, men er usikker på hvordan jeg vil ha det. Lager derfor denne tråden i håp om litt inspirasjon, og ja jeg vet at det kan være mange liknende tråder der ute. Dersom du har en edge oppe å går så post gjerne et bilde med informasjon i denne tråden, men dersom du også har tips til sammensetning av fisk, reker, planter mm så gi gjerne dine forslag. Setter stor pris på alle svar.
Det er en tråd som omhandler edgen, der ble det etterhvert mye bilder og sikkert inspirasjon.
Skal sette meg ned å lete litt
Flott kar! Trodde Otto fikk for lite plass i et slikt kar jeg?
Moskito rasbora er fine og spiser ikke rekeyngel,sies det. H. Cuba,L. Sessiflora er pent når det gjelder planter. En Redmoor rot er pent. Javamose et must,samt en god rekesoil gjør karet mye finere. Finner soil her
Det er litt lite.
Men jeg har puttet de over i 240 litern.

Bruker de som innleide om jeg ser at det trenges. så får de ett Hytteopphold på berget. *S*

har noen jeg bytter på fra det store karet.
nå så har de ikke lengre opphold i edgen enn 14 dager etter behov.

Vurderer å se om jeg finner den lille mallen som jeg såg omtalt i ett av første innlegga i den store Edge Fluval tråden eller hva den tråden nå heter.

Kanskje jeg skal høre Akvariepushern om han kan bestille for meg. evt legge ut her om det er slik at det må bestilles flere.

Rolf H
Det er litt lite. Men jeg har puttet de over i 240 litern. Bruker de som innleide om jeg ser at det trenges. så får de ett Hytteopphold på berget. *S* har noen jeg bytter på fra det store karet. nå så har de ikke lengre opphold i edgen enn 14 dager etter behov. Vurderer å se om jeg finner den lille mallen som jeg såg omtalt i ett av første innlegga i den store Edge Fluval tråden eller hva den tråden nå heter. Kanskje jeg skal høre Akvariepushern om han kan bestille for meg. evt legge ut her om det er slik at det må bestilles flere.

Da skjønner jeg ! Den lille mallen virket interessant, men vil det være nok plass til den i det lille karet da? Hvor holder Akvariepushern til?
Sprettfisk
Moskito rasbora er fine og spiser ikke rekeyngel,sies det. H. Cuba,L. Sessiflora er pent når det gjelder planter. En Redmoor rot er pent. Javamose et must,samt en god rekesoil gjør karet mye finere. Finner soil her[URLBLOCK1]

Støtter dette med Moscito rasbora
Har selv 11 stk i karet sammens med 30 kirsebær reker.

Har ikke mose men har
Limnophila sessiliflora som får vokse oppunder glasset men vekk fra lyset.
Denne har dannet ett skikkelig regnskogtak oppunder glasset. men ser at bare halvparten av rekene trekker dit opp resten finner skjul i roten og dens sprekker.

Rasbora er helt klart interessant! Spiller det noen rolle med hvilken av de små?`Finnes også en annen liten interessant skapning. Heter for Kubotai? Eller noe?

Hvordan er det med formering av Rasbora?
*LOL*

Akvariumspushern er slengnavnet mitt på de jeg handler hos..

Samme som at kamerapushern er Japanphoto så er Akvariumspushern Webzoo og Jan Holt i Heggedal. ( 15 - 20 minutter med bil)

Mente det sto 20 liter på den lille mallen eller tok jeg feil ??
Hehe! Da er jeg med

Kan nok stemme at den trengte omkring de mengder med vann ja.
alexandernk
Rasbora er helt klart interessant! Spiller det noen rolle med hvilken av de små?`Finnes også en annen liten interessant skapning. Heter for Kubotai? Eller noe? Hvordan er det med formering av Rasbora?

Flere av de andre kan ta rekeyngel visstnok. Har ikke prøvd,men de er uansett mere rekevennlige enn mye annet. Formering av rasbora vet jeg ikke. Mulig rekene knasker i seg egga.
Men har formering av reker sammen med siamesisk algespisere jeg,så noe klarer seg nok hvis du har en del gjemmeplasser. Men kommer an på om du bare vil ha et pent kar med litt reker,eller om du er ute etter mye formering
Må vel satse på et pent kar, der kanskje en eller annen reke kan klare å vokse opp. Vanskelig å bestemme seg når man skal starte på nytt!
Tilfeldig bekjentskap
© Helge sandberg
Reklame for plussmedlemskap