Reker og andre fisker?

hei! er ny her og jeg har et spørsmål ikke lenge igjen til jeg skal kjøpe et 120-200l akvarium. så jeg lurer på om reker går overens med andre fisker ?
Velkommen til Akvaforum
Kommer an på hvilke reker. Dvergreker(Caridina/Neocaridina, se skalldyrbasen) er små, snille reker som ikke tar fisk. Det er heller fisk som tar dem
Kloreker kan ta små fisk(guppy, tetra o.l.), men til gjengjeld skal fisken være veldig stor for å spise en kloreke.
Viftereker er store reker(10cm) men de har bare vifter på "armene". Det betyr at de filtrerer vannet for små dyr, og da ikke kan spise fisk om de så svømmer rett foran dem.
ÅshildV
Velkommen til Akvaforum :) Kommer an på hvilke reker. Dvergreker(Caridina/Neocaridina, se skalldyrbasen) er små, snille reker som ikke tar fisk. Det er heller fisk som tar dem ;) Kloreker kan ta små fisk(guppy, tetra o.l.), men til gjengjeld skal fisken være veldig stor for å spise en kloreke. Viftereker er store reker(10cm) men de har bare vifter på "armene". Det betyr at de filtrerer vannet for små dyr, og da ikke kan spise fisk om de så svømmer rett foran dem.

Veldig fasinerende reker du har nevnt! takk
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap