Jeg vet jeg har spurt om tips om dette før, men har fremdeles ikke funnet den helt riktige fisken. Så jeg ønsker å høre om noen av dere har noen ideer eller tips.
Først litt om vannverdiene i akvariet. Jeg har PH rundt 7, GH prøver jeg å få opp litt over 5, og temp er rundt 25 grader.
Idag har jeg 6 Corydoras Aeneus, 1 Ancistrus oppdrett, 3 Perlegurami samt 10 eplesnegler. Det er pga eplesneglene at jeg ønsker PH rundt 7.
Jeg har sett etter en stimfisk som kan gå sammen med disse. Jeg har vurdert
Gullbarbe. Noen som har noe å si på den? Har også vurdert en som jeg synes ser veldig fin ut,
Ildtetra , men den står oppgitt med maks PH på 6.5. Går det greit for den å gå i PH rundt 7? Har også vurdert
Kobbertetra, men er redd for at den vil gå i konflikt med Perleguramien, eller går det greit? Andre jeg har vurdert er
Smykketetra og
Sort Neontetra men jeg synes den ser litt kjedelig ut sammen med de andre.
Litt seinere så kommer jeg sikkert til å sette inn 1-2 Ancistrus (for jeg har endel yngel gående i et annet akvarie idag), samt noen Otto og evnt Kuhlii-ål, og da er nok det fult i akvariet. Hvor mange jeg kjøper av stimfisken blir vurdert avhengig av hvilken type det er. Blir nok ikke like mange ved kjøp av Kobbertetra som ved kjøp av Ilttetra.
Noen som har innspill eller gode ideer?