Lurer på litt om kampfiskhunner jeg

Hei.
Jeg lurer på om kampfisk hunner kan gå flere sammen? Og fungerer de i kar sammen med andre fisker?

Og hvordan ser man forskjell på hanner og hunner ? Og det man kaller for plakat- er det en farge variant ?
sessan
Hei. Jeg lurer på om kampfisk hunner kan gå flere sammen? Og fungerer de i kar sammen med andre fisker?

Har lyst til å svare "ja" på begge disse spørsmålene, men det kommer an på gemyttet til damene. De som går i samme kar i butikken kjenner jo hverandre, men velg de som virker underdanige...

Plakat er en hann med korte finner ja. Hunnene kjenner du igjen på eggleggingsorganet. Det kommer ofte plakat-hanner i sendingene med hunner, så det er viktig å se etter den hvite "tuppen" under buken...
Takk for tipset !!

Jeg har liksom bare tenkt at jeg ikke kan ha kampfisk, siden de plager andre ... men så er det jo stort sett hannene jeg har tenkt på, og glemt at det finnes hunner hehe
Jeg har min alene med en han. Og det går fint. Der jeg kjøpte den anbefalte de ikke og ha hunden med andre fisker. Det kunne vist bli veldig dyrt.. Men så klart. Sikkert mange forskjellige erfaringer. Må bare prøve seg frem.
har ikke mulighet til å ha hann og hunn, og bare de i et kar. Så derfor så tenkte jeg på hunner. Har et kar på 160 liter og ett på 128 liter, masse planter og god plass å gjemme seg på. Får lese og gruble litt.
En god stund brukte jeg 200-literen min som kampfisk-kar. Karet mitt er laget for hånd for å väre langt og tynt nok til å väre et elveakvarium, så det en del svömmeplass På det meste tror jeg at jeg hadde 10 hunner og 1 hann i karet som eneste fisker - med stort hell! Men jeg kjöpte ikke alle hunnene fra samme sted, så jeg hadde avtale med dyrebutikken jeg bestilte fra slik at jeg kunne bytte ut en hunn hvis det ikke fungerte.
Kampfiskhunner kan väre veldig personlighetsfulle - jeg ville spurt i dyrebutikken om du kunne bytte inn fisken hvis det bare ble slossing
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap