Hva slags fisker?

Jeg har hatt akvarie i ca 10 år, men jeg har akkurat hatt en pause på et par år, men nå vil jeg starte opp et igjen.
Akvariet har nå stått med bare vann en mnds tid så det begynner å bli innkjørt, det er 130 liter, men hva slags fisk vil jeg ha?
Alle tips mottas med takk. Jeg tenkte først grønn kulefisk, jeg har hatt det før og det er en utrolig kul fisk, men for å ha det så bør jeg jo sette opp et kar til hvor jeg har snegler, og jeg har ikke mulighet til mer enn et kar for øyeblikket så da utgår det. Og i tilegg så har jeg dilla på snegler, så har bestemt meg for at jeg skal ha masse snegler i karet, så det kan ikke være fisk som spiser snegler.
Jeg syns det er moro med litt spesielle fisk da, men som sagt tar imot alle forslag.
Mannen liker store fisk, så kom gjerne med forslag til fisk med litt størrelse på som kan gå i en 130 liter.
Perlegurami er en fin fisk som passer i en 130-liter.
sjekk ut di fleste gurami'ene. di er flotte alle sammen.
hei!
jeg har hatt sommerfuglfisk i ett år nå. det er en utrolig kul fisk og er ikke alt for vanskelig å holde. den blir vel 12-13 cm lang.
halvnebb er også en fisk jeg synes er ganske kul.
jeg liker veldig godt bunnfisker å spesielt åler. har både kulii og værål. begge er greie fisker.
Sjekk vannverdiene dine først. Gh, Ph, Kh.... Da er det lettere. Du bør velge fisk etter vanntype, hvis ikke må du til å endre på verdiene med pulver osv.
Liv Anne Sæther
Akvariet har nå stått med bare vann en mnds tid så det begynner å bli innkjørt, det er 130 liter, men hva slags fisk vil jeg ha? Alle tips mottas med takk.

Har det kun vært vann og ingenting annet i det, så er det ikke innkjørt nå dessverre, pga manglende biologisk belastning.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap