Fisk til 240

Jeg har nettopp kjøpt meg et 240 liters (Juwel rio).
Har: 5 siamesiske algeetere, 3 ansistrius, 5 scalarer,4 sommerfuglciklider og noen corydoras.
Trenger hjelp til stimfisk og annen fredlig fisk som kan inn i salskapskaret mitt
Noen tips??
Abc Aqwa
Trenger hjelp til stimfisk og annen fredlig fisk som kan inn i salskapskaret mitt:) Noen tips??

Jeg synes smykketetra er en utrolig fin og fredelig stimfisk. Utrolig fine, synes jeg. De passer navnet sitt

De stimer noen ganger, andre ganger svømmer de litt her og der spredd rundt i karet.
Takk for tips, men hvilken annen fisk som går i par anbafaler dere(fredlig)?
Jeg synes Kileflekk er veldig fin. Den stimer bra når de er 10-15 stk. En fin fisk synes jeg.
Abc Aqwa
Takk for tips, men hvilken annen fisk som går i par anbafaler dere(fredlig)?

Du kan prøve å ha et par med kampfisk, dvs en hunn og en hann....? Du har såpass stort kar og hvis du er flink og har i en masse planter, inkl flyteplanter, er det gode sjanser for at det vil gå bra. Det skal nevnes at kampfisk i utgangspunktet er en solitær fisk, så det er ikke alltid kampfisk går så godt i lag på fast basis, men det er flere her inne på AF som har det med godt resultat.
Blant kampfisk har du en myriade av farger å velge mellom, den ene flottere enn den andre Hannene er selvsagt finest å se på, men det finnes mange fine hunner også.
Abc Aqwa
... 3 ansistrius ... 4 sommerfuglciklider

Ancistrus og substratlekere som sommerfuglciklider er dessverre en veldig dårlig kombinasjon. Dersom du vil beholde ciklidene bør du vurdere Otocinclus i stedet for Ancistrus.

Rødhalerasbora er en nydelig stimfisk, og den vil passe perfekt i ditt kar
kileflekkrasbora er en kjempefin stimfisk. også regnbuefiskene er fine og de blir litt større.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap