Noen bunnfisker som passer inn i hardt vann?

Kan oppdatere litt med at det nå i 128 liters karet går:
Grønnblå tigerbarbe, og sverddragere (og en ensom platy, vennene døde tidligere i vinter).

Og en ansistrus, glemte den helt, den ligger stort sett i hulen.

Og sandsnegler og suller.

Det jeg imidlertid synes er at det er grumset på bunnen. Og det var det tidligere også, men så flyttet det inn noen corydoras, og da ble det slutt på grumset. Nå bor de imidlertid ikke lenger i karet pga vannverdiene som er endret fra bløtt til hardt vann.

Så nå er det ingen bunnfisker der.

Tok et søk i fiskebasen, men kjenner lite til de fiskene som dukket opp der.

Så spørsmålet blir da, finnes det bunnfisk som passer inn?

Gh 10-11, ph rundt 7, og temp rundt 26.

Liker godt corydorasene, men gh blir for høyt for dem.
Ingen som har erfaring med dette? Savner bunnfisk i karet, føler det blir "skittent" når det ikke er noen som roter rundt på bunnen.
Jeg vet at det holdes og drettes corydoras i de vannverdiene du har der, så jeg ser ikke noe problemer med å ha cory i det karret. Det vesentlige er evt salt nivået.
Hei, takk for svar

En av årsakene til at jeg har endret på karene, er at jeg hadde corydoras sammen med sneglene. hadde lagt meg på 10-11 i GH, Men så oppdaget jeg at coryer helst vil ha bløtt vann og ikke høyere enn 8 i GH, så da måtte jeg til å endre. Så nå går det ingen corydoras i 128 literen med hardt vann. Mener jeg leste de lett døde ved for hardt vann, og jeg har mistet noen coryer, så jeg tolket det som at vannet var for hardt og at de ikke trivdes. .

Men kanskje det finnes varianter som tåler høyere GH ?
Det er ikke alle artene som liker hardt vann,men tre arter som har lekt i GH 12 er aeneus , trilineatus og metae.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap