Neontetra med en knekk ved halen!! hva er dette??

Hei, jeg så min ene neontetra har fått en form for knekk på halen.

Det virker som den svømmer som normalt, men den holder seg blandt plantene og ved pumpen.

Hva kan være grunnen? Vedlagt er ett bilde, noe uklart men..

Noen som har erfaring med dette?
Inaktiv bruker
Den så på ingen måte frisk ut, vennverdier?
Vannverdi er stabilt på PH 7,00 og har vært det lenge.
Nitritt 0,00mg

Bruker dråpetester, men synes det er snodig at denne har fått en knekk.

kan det være neonsyken mon tro??

klarer du å ta et bilde av fiske der du får den fra siden ?
Var vanskelig å se knekken med den kameravinkelen.
Er fisken blek i fargen? Ser sånn ut på bilde.
Kan du prøve å ta et bilde fra siden?
Eventuelt, putt fisken i et vannglass eller annen gjennomsiktig beholder, så du kan sjekke den nermere. Sjekk etter om det er fysiske, ytre skader ved knekken. Det er også lettere å få tatt et bedre bilde av fisk og skade hvis du har fisken i en beholder der den ikke kan stikke å gjemme seg.

Det kan være lurt å gjøre noen mindre delvannskifter hver dag hvis du har sykdom/skade i karet, selv om vannverdiene er gode.(Ikke bruk vann fra varmvannstanken, der finnes ofte uheldige bakterier.)

At fisken stiller seg ved siden av pumpe eller innimellom planten kan være at den sliter med å svømme der det er strøm i vannet. Så den vil nok oppholde seg der den kan hvile mest mulig. Skadd og syk fisk blir ofte mobbeofre i karet, så det kan kanskje være at den gjemmer seg for andre fisk også.

Hva som har skjedd kan jeg desverre ikke svare på, Men samme skjedde med min molly. Plutselig var det en knekk mellom kroppen og halen, den såg ikke ut til å ha problemer med å svømme med den knekken, gikk en stund så plutselig klarte den å rette opp knekken av seg selv. nå ser den helt normal ut igjen. Tipper det er en kink i noen ryggvirvler, som den klarer å rette opp igjen selv med litt anstrengelser.
Her har jeg noen litt bedre bilder hvertfall, klarer ikke få tak i fisken.
Så dette er det beste jeg fikk til.
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap