Mallene mangler bartene.

Hei.

Gikk til innkjøp av 15 Albino Pansermaller i går som jeg nå ser at det et par som mangler alt av barter mens et par av de andre mangler bartene på den ene siden...akvariumet er fylt med meget fin sand siden så de kom vel slik fra butikken.

Vil mallene klare seg uten disse bartene ? synes jo synd på de siden de bruker disse bartene til å finne mat i sanden.
Forhåpentligvis vokser de ut igjen, bare følg med så de ikke får sopp eller bakteriell infeksjon i munnpartiet.

Vi har også kjøpt fisk med skadede barter og de har vokst ut i alle tilfeller bortsett fra ett. Det er en viltfanget cory som var helt barteløs da den kom, det er den fortsatt etter over tre år hos oss, men den klarer seg bra.
Jeg fikk noen barteløse pandaer med fra zoobutikken, og det gikk heldigvisvbra. Jeg fulgte nøye med på at alle fant mat, jeg var redd de skulle sulte ihjel, men som sagt, det gikk godt, og nå er bartene på tur å vokse ut igjen. Hell i uhellet er at de ikke er redd lengre, de er så vant med å se fjeset mitt klistret på glasset mens jeg har observert dem. Lykke til med dine coryer!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap